به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی قم، منیژه حسن زاده در گفت وگویی اظهار داشت: در 9 ماه منتهی به آذر 96 تعداد 186 جسد در موضوع تصادفات رانندگی در بخش متوفیات این اداره کل معاینه و برای آنها جواز دفن صادر شده ، این در حالی است که آمار اجساد تصادفات ارجاعی به پزشکی قانونی در مدت مشابه سال جاری با رشد 15 درصدی به رقم 214 جسد افزایش یافته است.
وی همچنین به تشریح جزئیات این آمار پرداخت و اعلام کرد: در مدت زمان یاد شده، درصد افزایش آمار فوت زنان بیش از مردان بوده بطوری که از ابتدای سال گذشته تا پایان آذرماه تعداد اجساد زنان در حوزه تصادفات 40 مورد بوده و در مدت مشابه سال جاری با افزایش 27 درصدی به 51 مورد رسیده در حالی که افزایش تعداد اجساد مردان 17 درصد بوده است.
وی به آمار تصادفات برون شهری و دورن شهری اشاره و تصریح کرد: فوت ناشی از تصادفات درون شهری در مدت مشابه یاد شده 4 درصد کاهش داشته اما آمار در مورد تصادفات برون شهری متاسفانه 26 درصد افزایش را نشان می دهد.
حسن زاده ،تقسیم بندی تصادفات فوتی را از منظر وسیله نقلیه استفاده شده نیز مورد اشاره قرار داده و اعلام کرد: بررسی آماری برای مدت زمان یاد شده در سال های 96 و 97 نشان دهنده کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت به میزان 14 درصد و افزایش 39 درصدی تصادفات منجر به فوت در میان سرنشینان اتومیبل ها بوده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.