به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز دوشنبه در نشست صمیمی با تشکل های مردم نهاد قم، با اشاره به لزوم تشکیل جمع 15 نفره ای با حضور نمایندگان حوزه های مختلف سازمان های مردم نهاد، افزود: این جمع با عنوان شورای مشورتی سمن ها باید مسئولان را در امر توسعه استان کمک فکری نمایند.
استاندار قم درادامه اظهار داشت: اختصاص مکان برای گردهمایی اعضای سازمان های مردم نهاد قدم مفید و کاربردی است و بنده نیز از حضور در جلسه های شما استقبال می کنم.
وی اضافه کرد: درخواست حضور شما در جلسه های سازمان های اجرایی و برنامه ریزی، خواسته ای معقول و منطقی است، زیرا بهترین افراد برای اظهار نظر کارشناسی در خصوص حوزه های مختلف، افرادی هستند که درگیر آن مسائل می باشند.
وی درادامه با تاکید بر این که سمن ها نباید دچار سیاست زدگی شوند، گفت: زمانی که تشکل های مردم نهاد وارد سیاست گردند، دچار آسیب می شوند.
سرمست افزود: این حرف را به منزله محافظه کاری من قلمداد نکنید، زیرا کارنامه و برنامه من شفاف است و از همین شفافیت آسیب دیده ام.
استاندار قم گفت: ارزش کار شما نیز همین است که دنبال ثروت و سیاست نیستند و این مساله عالی ترین نوع خدمت رسانی به مردم است.
سرمست افزود: حتی بازیگران رسمی عرصه سیاست و سیاستگذاری به اندازه شما در این عرصه توانمند نیستند.
وی با بیان این که در سطوح مختلف با تشکل های مردم نهاد کار کرده ام و جایگاه سمن ها را درک می کنم، گفت: به طور حتم سازمان های مردم نهاد در سیاستگذاری های امروز باید نقش واقعی پیدا کنند، نه صرفا نمادین که البته قدم های مثبتی در این راستا برداشته شده است.
وی با اشاره به نیت داوطلبانه و انگیزه بدون چشم داشت سمن ها در خدمت به جامعه، افزود: سازمان های مردم نهاد به کسانی خدمت می کنند که اقشار آسیب پذیر و درمانده هستند و نیاز به حمایت دارند.
سرمست با با بیان این که باید از امنیتی شدن مسائل جلوگیری کرد، گفت: زمانی که مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حل نشود به مساله سیاسی و در مرحله بعد به مساله ای امنیتی تبدیل می شود.
وی تصریح کرد: تمام سیاست دولت این است که اجازه ندهد مسائل امنیتی شود، به ویژه در دانشگاه ها که هیات نظارت داریم.
استاندار قم با اشاره به این که تشکل های دانشجویی مورد حمایت دولت هستند، خاطرنشان کرد: در 16 آذر دو سالی که منتهی به مسئولیت بنده در وزارت کشور بود، بیش از یک هزار آیین بدون این که لغو شود یا تنش به وجود آید، در دانشگاه ها برگزار شد.
وی تاکید کرد: ضمن این که در جامعه نیاز به تضارت آرا و اندیشه ها داریم، درعین حال نیز باید آرامش را حفظ کنیم.
سرمست در ادامه با تاکید بر مقابله با آسیب های اجتماعی، افزود: کاهش آسیب های اجتماعی اولویت من است که سمن ها می توانند بیشترین نقش را در این زمینه داشته باشند ، اجرای قانون صیانت از حقوق شهروندی بدون حضور سمن ها ممکن نیست.
وی، بر عرضه تولیدات و محصولات جامعه نابینایان در بازارچه ها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، راه اندازی سامانه تشکل های خیران، تبلیغ الگوهای عملی موفق در عرصه های مختلف از سوی صدا و سیما، بازدید از مراکز و انجمن های فرهنگی و هنری و توسعه آموزش های مقابله با آسیب های اجتماعی در مناطق کم برخوردار تاکید کرد.
وی با اشاره به این که صنعت گردشگری قرآنی پیشنهاد جالبی است، گفت: سرمایه های بسیار نهفته قرآنی در شهر قم دیده ام، حافظانی داریم که از لحاظ نبوغ و استعداد در حد شبه معجزه هستند که در زمینه فعالیت های قرآنی نیاز به الگوسازی، تبلیغ و ترویج داریم.
سرمست خاطرنشان کرد: باید با همفکری با علما و مراجع تقلید به طور مناسب از ظرفیت حافظان قرآنی بهره مند شویم.
در این جلسه که با نمایندگانی از تشکل های مردم نهاد قم برگزار شد، برخی از دبیران و اعضای تشکل های مردم نهاد دیدگاه ها، مطالبات و موانع پیش روی این مجموعه های مردمی را بیان کردند.
حضور نماینده ای از تشکل های مردم نهاد در کارگروه های استانداری، انتقاد از بی توجهی به حقوق شهروندی، عدم پاسخگویی مسئولان، تاکید بر ارتقاء وضعیت فیزیکی ساختمان انجمن های بیماری های خاص از جمله هموفیلی، توجه به فرهنگ و هنر و افزایش امکانات هلال احمر در مناطق محروم استان از جمله انتقادات و پیشنهادات افراد حاضر در جلسه بود.
در استان قم حدود 140 تشکل مردم نهاد در حوزه های گوناگون محیط زیستی، آسیب های اجتماعی، امور جوانان، زنان و کودکان، امور فرهنگی، خیریه ها و بهداشت و درمان به ثبت رسیده است.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.