به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی روز یکشنبه در آیین رونمایی از 35 اثر تولید شده در پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) در سال جاری در موضوع انقلاب اسلامی، امام خمینی و مقام معظم رهبری، با اشاره به ویژگی ‌های انقلاب اسلامی ایران،افزود: این انقلاب نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان اسلام است و پیامدهای آن برای تمام دنیا تعیین کننده می باشد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در برابر تمام طوفان‌ های حوادث ایستاده و در برابر هجوم ‌ها سر خم نکرده است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به دنبال نابودی این انقلاب بودند، اما هرگز نتوانستند به خواسته خود دست یابند و هرگز نیز نمی توانند.
وی بر ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی ایران به ویژه برای نسل جوان تاکید و خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی ایران، برای استکبار و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نیست.
عباسی با بیان این که به انقلاب اسلامی به عنوان مرحله ای از حاکمیت حق در زمین نگاه می ‌کنیم، گفت: حاکمیت حق وعده تخلف ناپذیر خداوند متعال است، از ابتدای انقلاب انواع تهاجم ‌ها از جمله تهاجم رسانه ای به این انقلاب شد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر تهاجم رسانه ای دشمن به اوج خود رسیده است، به جنگ سخت دشمنان علیه انقلاب نیز اشاره و اظهار کرد: دشمن در سال‌ های آغازین انقلاب، جنگ سخت را به کشورمان تحمیل کرد و در آن دوران 17 هزار تَن از مردم ایران توسط تروریست ‌ها به شهادت رسیدند و یکی از بزرگ ترین قربانیان تروریسم در دنیا، جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: دشمن در سال ‌های اخیر با ایجاد جریان ‌های تکفیری مانند داعش تلاش کرد که نفرت همه انسان‌ ها را از دین و حاکمیت دینی برانگیزد و یک جنگ دائمی مذهبی در منطقه به وجود آورد، ولی این فتنه نیز با قدرت انقلاب اسلامی ایران درهم شکست.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، دستاوردهای بزرگی داشته که باید به موج عظیمی که انقلاب در دنیا به وجود آورده است، پرداخته شود.
عباسی، جامعه المصطفی العالمیه را آینه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل برشمرد و بیان کرد: این نهاد آموزشی و حوزوی برخاسته از متن انقلاب اسلامی ایران است.
وی با بیان این که 270 گرایش علمی در متن حوزه و 400 رشته در جامعه المصطفی العالمیه وجود دارد، گفت: پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) مهم ترین مرکز پژوهشی این نهاد است و بخشی از این تولیدات، ناظر به خود انقلاب اسلامی بوده است.
وی گفت: پدیده انقلاب اسلامی به عنوان یک موضوع باید مورد توجه بیشتر ما قرار گیرد، یکی از آثار مورد نظر برای رونمایی، اهدافی شناسایی شده ‌ای است که در این نهاد علمی در رابطه با انقلاب اسلامی صورت گرفته است.
عباسی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علمیه تصریح کرد: در چهار دهه اخیر توسط حوزه علمیه 150 هزار عنوان کتاب تولید شده است و در حال حاضر 170 نشریه علمی، پژوهشی و ترویجی در حوزه علمیه منتشر می شود.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان در زمینه تولید علم در جهان به حساب نمی ‌آمد، ولی در حال حاضر کشور ما، رتبه 16 تولید دانش را در دنیا را دارد و بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور تحصیل می ‌کنند که بیش از 60 درصد از این دانشجویان از بانوان هستند.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.