به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه بیرجند با گرامیداشت سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار و همچنین 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: هیچکدام از این دو نیرو مانع یکدیگر نبوده و هرگز قابل تعطیلی و حذف نیستند.
وی بیان کرد: ارتش و سپاه هر کدام یک نیروی مستقل اما برادر در کنار هم تحت لوای ولی فقیه هستند و مقام معظم رهبری از سپاهیان و ارتشیان پرهیز از مادی گرایی، ترویج ساده زیستی، مقابله و مبارزه با اشرافی گری و در یک کلام حرکت جهادی را انتظار دارند.
وی عنوان کرد: ارتش و سپاه در هشت سال دفاع مقدس تاکنون علیرغم توطئه های دشمن ثابت کردند ارتشی انقلابی و در خط امام هستند و امروز ارتش این آمادگی را دارد برای دفاع از مرزهای میهن اسلامی جانفشانی کند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ارتش به عنوان یک ارتش انقلابی یاد کردند گفت: امروز ارتش و سپاه به عنوان 2 مجموعه هماهنگ در خدمت نظام ولایی و ولایت فقیه هستند و ما امروز جبهه دشمن را به خوبی می شناسیم و درک می کنیم لذا ارتش و سپاه در کنار هم به ماموریت ها ورود کرده است.
وی با اشاره به اینکه وحدت بین ارتش و سپاه و همه نیروهای مسلح عامل بازدارنده است اظهار کرد: هدف ارتش و سپاه یکی است و وحدت عامل اقتدار و ارزش سپاه و ارتش شده است.
سردار قاسمی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دهه فجر 57 شکل گرفت، دوم اردیبهشت به دستور امام راحل قانونی شد و اصل 150 قانون اساسی ماموریت سپاه را مشخص کرده است.
وی با بیان اینکه ماموریت های سپاه با ارتش هیچ تداخلی ندارد گفت: سپاه در همه دنیا به اقتضای ماموریت های خود یگان های مختلفی تشکیل داده و می دهد.
وی از سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی واکنش سریع، پویا و متحرک برای جهان اسلام و انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در هر مسیری که انقلاب نفوذ معنوی داشته یا صادر شده است سپاه باید وظیفه خود را ایفا کند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: هر حادثه و خطری که نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب را تهدید کند سپاه باید از آن حفاظت کند چراکه به فرموده رهبری، سپاه رکن رکین انقلاب اسلامی، نظام بخش اسلام و انقلاب بوده و خواهد بود.
وی با طرح این سئوال که چرا آمریکا، انگلیس و ایادی دشمن سپاه هراسی راه انداخته اند و تهمت و تبلیغ در این زمینه را رواج می دهند افزود: اقتدار سپاه در منطقه، نقش آن در خاورمیانه و حوزه های خلیج فارس، خنثی سازی توطئه های منطقه ای دشمن و گسترش مبارزات امنیتی سپاه سبب شده دشمن علیه سپاه قطعنامه و بیانیه صادر کند.
وی تصریح کرد: امروز ترس آمریکا از حضور معنوی سپاه در تشکیل هسته های سپاه در کشورهای اسلامی بحرین، یمن، سوریه و ... است که باعث شده منافع آمریکا به خطر بیفتد.
قاسمی با بیان اینکه قدرت موشکی سپاه باعث شده آمریکا به وحشت بیفتد اظهار کرد: پروازهای پهبادهای ساخته شده در نظام جمهوری اسلامی بر فراز سرزمین های اسلامی غزه مانع ورود اسرائیل به آن شده و آمریکا را به وحشت انداخته است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قربانی تروریسم است یادآور شد: در این راستا 17 هزار نفر بر اثر ترور منافقین، اسرائیلی ها و عناصر خودفروخته غرب به شهادت رسیدند.
وی گفت: امروز سپاه و ارتش بیشترین آسیب را از آنها دیده است و شهید صیاد شیرازی، همدانی، عماد مقنیه، بصیری پور و هزاران شهید دیگر توسط این گروه ها به شهادت رسیدند.
سردار قاسمی بیان کرد: امروز همه توان غرب پشت عربستان قرار گرفته تا آن را نابود کنند و شاه طاغوتی را به حاکمیت برگرداند لذا همه وظیفه داریم از مردمی که هر روز بمباران می شوند، دفاع کنیم.
وی گفت: طبیعی است سپاه برای حمایت از افراد مظلوم و محروم به وجود آمده باشد و باید دشمن از این سپاه بترسد و فرماندهان این سپاه چون سردار سلیمانی را نشناسد و نپذیرد.
وی در ادامه سخنانش به شعار امسال به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و افزود: این شعار باید الگو و در دستور کار همه ایرانیان قرار بگیرد.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: هر کدام از ما اگر تابع ولایت هستیم اگر جانمان را فدای نظام ولایی می کنیم باید فرمایشات رهبری را در زندگی شخصی، سازمان، تشکیلات، ادارات و سازمان ها بکار گیریم و تا حد امکان کالای داخلی خریداری کنیم.
وی بیان کرد: مسئله جنگ فرهنگی هنوز تمام نشده و جنگ اقتصادی هم به شدت در جریان است.
سردار قاسمی با بیان اینکه در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم پیشرفت ها و هماهنگی های خوبی داشته ایم اظهار کرد: تنفر و انزجار از شبکه تلگرام و روی آوردن به پیام رسان های داخلی اولین اقدام است.
وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی نیز همه تکلیف داریم به هر میزان که می توانیم تولیدات خود را در بخش های مختلف افزایش دهیم تا در این جبهه هم دشمن را مایوس کنیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.