به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز سه شنبه در جلسه شورای اقامه نماز قم در سالن جلسه های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بیشتر این تبلیغات به شکل مستقیم و از طریق سخنرانی انجام شده ولی باید با بهره گیری از زبان هنر؛ روش های نوآورانه، ابداعی و خلاقانه ای را برای اشاعه این فرهنگ در میان نسل جوان به کار بگیریم.
وی همچنین با ضروری خواندن توجه به شیوه های ایجابی و پرهیز از روش های سلبی برای هدایت جامعه به سمت نماز بیان داشت: دستگاه های اجرایی که در موضوع نماز اهتمام خاصی دارند، تشویق شوند.
سرمست‌ تصریح کرد: قم باید در حوزه نماز زبانزد و الگوی سایر استان های کشور باشد و در این زمینه سامان دهی نمازخانه های بین راهی در دستور کار قرار گیرد.
وی، استاندارد سازی، پاکیزگی و آراستگی مساجد و اماکن ادای فریضه نماز را موضوعی تاثیرگذار و حائز اهمیت در گرایش بیش از پیش جامعه به سمت نماز دانست و گفت: کشورهای اسلامی نظیر ترکیه و مالزی در ایجاد مساجد تمیز و پاکیزه عملکرد خوبی داشتند، ولی ما هنوز تا دست یابی به مساجد استاندارد خیلی فاصله داریم و باید آن را جبران کنیم.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود نماز را ستون دین و یکی از اولویت دارترین امور فرهنگی استان برشمرد و گفت: مسئولان باید حضور در جلسه های شورای اقامه نماز و همچنین پیگیری مصوبه ها و کاربردی و عملیاتی کردن آن را از مهمترین وظایف خود بدانند.
دومین جلسه شورای اقامه نماز قم با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و شماری از مسئولان استانی برگزار شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.