محسن پورگلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از سال 92 تاکنون اعتبار ویژه ای برای استانداردسازی سالانه سامانه های گرمایشی مدارس تخصیص داده می شود و تمام فضاهایی که از 15 سال پیش ساخته شده، مجهز به سامانه گرمایش مرکزی یا شوفاژ است.
وی اضافه کرد: سامانه گرمایشی موجود در 60 درصد مدارس قم ایمن است و در حدود 20 درصد از مدارس فرسوده شده است و سامانه های غیرایمن به جای آن استفاده می شود و نیاز به بازسازی دارد.
پورگلیان با اشاره به این که حدود 20 درصد مدارس قم فاقد سامانه استاندارد است، بیان کرد: در این مدارس بخاری های گازی که به لحاظ ضوابط موجود استاندارد نیست، استفاده می شود، ولی اگر شرایط این بخاری ها به لحاظ اتصالات، شلنگ گاز و دودکش طبق اصول باشد، می تواند حداقل ایمنی را ایجاد کند و خطرساز نباشد.
وی افزود: در سال 92 در تعداد کمی از مدارس قم از بخاری های نفتی استفاده می شد که همه جمع آوری و بخاری های تابشی و برقی در این مدارس نصب شد.
وی اضافه کرد: بنا به دلایلی از جمله هزینه برق مدارس و پاسخگو نبودن بخاری های برقی برای گرم کردن فضای کلاس در روزهای سرد سال این احتمال وجود دارد که در برخی مدارس از بخاری های نفتی استفاده شود.
مدیرکل نوسازی مدارس قم تصریح کرد: بر این اساس هر سال با آغاز فصل سرما تذکراتی به مدارس داده می شود تا از بخاری های نفتی استفاده نشود و اداره کل نوسازی نیز به دنبال تمهیداتی برای حذف کلی این نوع بخاری ها از مدارس قم است.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم همه مدارس را به سامانه های تابشی یا بخاری برقی استاندارد تجهیز کنیم تا خطر حداقلی که وجود دارد، برطرف شود.
وی بیان کرد: تجهیز همه مدارس قم به سامانه گرمایشی مرکزی و استاندارد نیاز به 50 میلیارد ریال اعتبار دارد و در صورت تحقق این میزان اعتبار، تا مهرماه سال آینده هیچ بخاری نفتی در مدارس قم وجود نخواهد داشت.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 256 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.