به گزارش ایرنا، سردار نورعلی یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شرط خروج از مرز داشتن مدارک قانونی است و کشور عراق افراد بدون ویزا را به هیچ عنوان نمی پذیرد.
وی افزود: از ابتدای صفر تاکنون بیش از 550 هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده که بخش عمده این تعداد مربوط به زائران خروجی از مرز مهران است.
سردار یاری یادآور شد: همه تسهیلات و امکانات برای تردد زائران فراهم است اما در مسیر پل زائر تا پایانه مرزی بدلیل ازدحام جمعیت مشکلاتی برای زائران وجود دارد.
وی با بیان اینکه زیرساخت های اربعین در مسیر تردد زائران از استحکام مناسبی برخوردار نیست، گفت: در پی طوفان چند شب پیش در مهران خساراتی به موکب ها وارد شد و برای رفع این مشکلات و در راستای تامین زیرساخت های مناسب و استاندارد در سال های آینده و با درخواست دولت باید چندین سوله بزرگ ایجاد شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با اشاره به استقبال سپاه پاسداران به ایجاد سوله در این مسیر، افزود: بدون تردید احداث چنین سیلوهایی می تواند در برابر گرما و سرما مقاوم و محل امنی برای حوادث غیرمترقبه باشد.
وی تأکید کرد: باید سیستم آب و برق مسیر پل زائر تا پایانه تقویت شوند در غیر این صورت با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهیم شد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ شب گذشته بیش از ۵۳۹ هزار زائر از مرز بین المللی مهران وارد عراق شده اند ضمن اینکه افزون بر ۴۹ هزار نفر نیز پس از حضور در کربلای معلی از طریق این مرز وارد کشور شده اند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.