به گزارش ایرنا، عادل عفتی روز پنجشنبه در جمع مردم بخش دشتیاری چابهار اظهار داشت: دشتیاری از نظر شاخص های بهره مندی از آب سالم و بهداشتی شبانه روزی، امکانات آموزشی، بهداشت، برق، طرح هادی روستایی و راه محروم است.
وی تصریح کرد: روستاهای بالای 6 تا هفت هزار نفر نظیر بریس در نوار ساحلی چابهار- گواتر فاقد آب لوله کشی هستند و با تانکر آبرسانی می شوند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری چابهار گفت: ارتقا روستای بریس به شهر از ضرورت هاست و زیرا از نظر شاخص ها، استانداردهای تبدیل به شهر را دارد.
وی بیان کرد: آموزش یکی از مهمترین مشکلات در حوزه دشتیاری است که دانش آموزان دختر و پسر علاوه بر تحصیل در فضای نامناسب، با وانت جابجا می شوند و اعتباری در این خصوص وجود ندارد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار ادامه داد: بیش از 100 روستای حوزه بخش دشتیاری با تانکر آبرسانی سیار می شوند، در هیچ کجای کشور سابقه ندارد که این تعداد روستا در یک بخش آب سالم و بهداشتی نداشته باشند.
عفتی گفت: مرز ریمدان یکی از فرصت های این منطقه مرزی برای اشتغال، توسعه و آبادانی است ولی متاسفانه بعد از گذشت 9 سال هنوز فاقد زیرساخت ها و امکانات نظیر اینترنت، آب، برق، راه دسترسی مناسب و پایانه مسافری و بار است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از صیادان سالها در انتظار مجوز صید هستند خاطرنشان کرد: دریا یک فرصت برای اشتغال است و نباید صیاد لب دریا فاقد شغل و 20 سال در انتظار یک مجوز بماند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: همه این مشکلات پس از ارتقای این بخش به شهرستان بهتر و بیشتر پیگیری و مرتفع خواهد شد و می توان گفت دسترسی مردم به مسئولان آسانتر می شود.
عفتی احداث آب شیرین کن برای کاهش مشکلات بی آبی، تخصیص اعتبار برای حدود 100 کیلومتر راه، ساخت مدارس استاندارد، ایجاد راه ترانزیتی به مرز ریمدان و ارتقای زیرساخت های تلفن و اینترنت بخش دشتیاری را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، دشتیاری با مرکزیت نگور از توابع شهرستان چابهار از شهرهای مرزی و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.