به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری قم روز یکشنبه اعلام کرد که سید محمد رضا هاشمی طی جلسه ای با فرماندار، بخشداران و مدیران حوزه سیاسی امنیتی استانداری قم، ضمن تاکید بر اهتمام دولت در رفع مشکلات و افزایش امید در جامعه اظهار کرد: بخشداران در خط مقدم خدمت به مردم هستند.
وی با اشاره به فرازی از نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر، برخی ویژگی های مدیریت را برشمرد و تصریح کرد: مسائلی چون امانتداری، مسلط به هوای نفس، مهربانی با زیردستان، میانه روی و اعتدال، سعه صدر، پرهیز از منت نهادن به مردم و محبت به مردم، از جمله ویژگی های یک مدیر در جامعه اسلامی است.
وی با تاکید بر صفاتی چون وفای به عهد و دوراندیشی در مدیران، اضافه کرد: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک توفیق الهی است و امروز شان همه ما خادمی و نوکری کردن برای مردم می باشد.
سرپرست استانداری قم اعتماد و اطمینان مردم را بالاترین سرمایه اجتماعی کشور دانست و گفت: کار و تلاش شبانه روزی برای نیل به این هدف مهم در دستور کار قرار گیرد و در جهت افزایش نشاط اجتماعی باید به بازی های بومی و محلی در سطح روستا توجه ویژه نمود.
وی یکی دیگراز برنامه های بخشداری ها را سرکشی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران عنوان و اظهار کرد: در کنار دیدار با خانواده های شهدا و ایثاگران، بازدید از خانواده مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
هاشمی با تاکید بر لزوم ارائه گزاش عملکرد ماهانه بخشداری ها، اضافه کرد: بخشداران با حضور در بین مردم و احصاء مشکلات، می توانند زمینه حل مشکلات آنها را فراهم کنند.
وی همچنین بر تلاش بخشداران برای جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از طریق سایت کارا که برای اشتغال روستاییان، توسعه بوم گردی و جذب گردشگر و نیز تولید ثروت در روستا از سوی دولت ایجاد شده است را تاکید نمودند.
سرپرست استانداری قم با بیان اهمیت ایجاد بسترهای ورزشی، آموزشی و امنیتی در روستاها و بخش های استان، ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت از دهیاران در مسیر خدمت و نیز برگزاری برنامه های ملاقات عمومی با مردم از جمله موارد مهمی است که باید جزء برنامه های بخشداری ها باشد.
وی همچنین به برگزاری برنامه های جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب در بخش ها و روستاهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: بیان خدمات وعملکرد نظام در طی 40 سال گذشته و توجه به نقش مردم در این برنامه ها مورد توجه قرار گیرد و همه ما در راستای امید بخشی، وحدت و افزایش اطمینان گام برداریم.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه بخشداران بخش های جعفریه، خلجستان،مرکزی، کهک، سلفچگان و مدیران کل از حوزه کاری خود گزارش ارائه نمودند.
قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع در حاشیه کویر، در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار دارد؛ این استان دارای پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و پنج شهر قم، قنوات ، کهک، دستجرد و جعفریه ، 10 دهستان و 363 آبادی است.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.