حجت الاسلام و المسلمین محمد نقدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طبق آموزه های اسلام، مسلمان کسی است که دیگران از دست و زبان او در امان باشند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ اسوه و الگوی بالاتری از پیامبراکرم (ص) وجود ندارد، ادامه داد: مهمترین مشکل جامعه امروز ما این است که نسبت به تاسی و پیروی ازچنین الگویی غفلت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه رسول گرامی اسلام (ص) اخلاق مجسم در طول تاریخ است افزود: جامعه ما دچار اختلاف ها، عداوت ها و دوری از روحیه گذشت می باشد.
نقدی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع) کینه را از جمله موانع استجابت دعا برشمرد و گفت: پیامبراکرم (ص) بسیار رئوف، مهربان و اهل گذشت و بخشش بود و از اشتباهات و خطاها می گذشت و امروز ما شاهد فقدان چنین روحیه‌ای در جامعه هستیم و عداوت ها و دشمنی‌ها بین همه فاصله انداخته است.
وی الگوگیری از سیره پیامبراکرم (ص) را وحدت بخش در جهان اسلام دانست و افزود: مهمترین مساله امروز مسلمانان جهان، بازگشت و پیروی از سیره و اخلاق رسول گرامی اسلام می باشد.
وی پیامبراکرم (ص) را برجسته‌ترین و اثرگذارترین شخصیت جهان در طول تاریخ بشریت دانست و گفت: محققان و پژوهشگران جهان نیز بر این نکته اعتراف دارند که تاکنون هیچ شخصیتی نتوانسته است جامعه ای به جامعیت آن حضرت در ابعاد مختلف تشکیل دهد.
نقدی تاکید کرد: بازگشت به پیروی از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیاز امروز جامعه و برطرف کننده تمام مشکلات است.
وی با تاکید بر اینکه اگر به سیره و سنت پیامبر(ص) و ائمه عمل کنیم همه شیفته اسلام و شیعه می‌شوند افزود: ضعف ما برای دعوت مردم به حق این است که تنها اهل سخن هستیم و این در حالی است که باید مردم را با عمل خود به حق دعوت کرد نه تنها با حرف.
نقدی ائمه اطهار(ع) را الگوی وحدت دانست و ادامه داد: آن بزرگواران شیعیان را به وحدت و ارتباط با مسلمانان اهل سنت سفارش کرده اند و این چیزی است که باید نه در هفته وحدت بلکه در طول سال به آن توجه شود.
وی با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی و همچنین اسلام هراسی در جهان افزود: اسلام دین رافت و مهربانی است و نگاه شیعه رحمانی است و این باعث شده که در ایران اسلامی شیعه و سنی در کنار هم با برادری زندگی کنند.
مدیر مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی، تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی به دنبال وحدت امت اسلامی و یکدل و همرنگ شدن مسلمانان جهان زیر پرچم اسلام و مقابله با دشمن مشترک است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.