رئیس ستاد دهه غدیرکشور ، با بیان اینکه بشر نیاز به شناخت دارد گفت :غدیر می تواند در شناخت و افزایش معرفت جهانیان تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،حجت الاسلام محمود نظری  امروز در نخستین پیش همایش علمی تخصصی هشتمین اجلاسیه بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در سالن هلال احمر ساری برگزار شد ، اظهار داشت: غدیر فرصتی  بزرگ برای تمام ادیان عالم است که با تفاهم،تعاون ،همدلی و همفکری در راستای حرکت بزرگ غدیر به گفتگو بپردازند.

وی با بیان اینکه بشر نیاز به شناخت دارد  افزود:غدیر می تواند در شناخت و افزایش  معرفت جهانیان تاثیرگذار باشد.

رئیس ستاد دهه غدیرکشور گفت:غدیر همان فرهنگ توحیدی ،عقلانی و همچنین اندیشه پردازی سالهای آینده است که ستاد دهه غدیر در دو سه دهه ی اخیر حرکت اجتماعی خوبی را  در این جهت به منصه ظهوررساند.

وی با بیان اینکه غدیر شناسنامه و هویت اصلی شیعه است و مهم‌ترین پیام این واقعه بزرگ حفظ و تقویت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است، افزود:غدیر برای تمامی جوامع بین الملل است بنابراین عمل حضرت علی(ع)  می تواند الگویی برای زمامداران و حکومتداران جهان باشد.

حجت الاسلام نظری  با بیان اینکه امروز جوامع به دلیل نداشتن شناخت کافی دچار عناد،دشمنی و نفاق شدند ، گفت:  ستاد دهه غدیر با همکاری دانشگاه مذاهب  با تشکیل کارگروه  تلاش می کند تا جامعه اسلامی را به وحدت و همبستگی پایدار رهنمون سازد.

وی  غدیر را استمرار توحید و نبوت دانست و گفت:  واقعه غدیر یک اصل توحیدی،دینی ،جهانی و عقلانی و وجدانی در جامعه بشری است که از نظر نخبگان،اساتید،فرهنگیان و دانشجویان بر آن است تا این امر مهم  جهت نیازمندی دنیای امروز در پیشرفت هدف و یک ارزش،نهادینه شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.