به گزارش ایرنا، معارفه رئیس جدید جامعه المصطفی العالمیه، تجمع حوزویان قم در حمایت از مردم مظلوم یمن، برگزاری یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان و دیدار علمای اهل سنت کردستان با شماری از مراجع تقلید به مناسبت هفته وحدت از دیگر رویدادهای خبری هفته گذشته این استان بود.

**استاندار قم خداحافظی کرد
استاندار سابق قم شنبه گذشته با صدور پیام خداحافظی، براساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان از مقام خود کناره گیری کرد. در بخشی از پیام سید مهدی صادقی آمده بود: خداوند سبحان را شاکر و سپاسگزارم که موهبت خدمتگزاری به مردم شریف، متدین و انقلابی استان قم در سال های پایانی خدمت نصیب اینجانب گردید، توفیق خدمت در دیار مقدس قم و متبرک به آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و سرشار از فیض وجود مرجعیت معظم و حوزه پر خیر و برکت و بی بدیل علمیه به عنوان چشم و چراغ جهان اسلام و تشیع؛ که بدون شک تک تک لحظات آن برای بنده ارزشمند، مایه مباهات و افتخاری بزرگ محسوب می شود.سید مهدی صادقی در تیرماه سال 1394 با استعفای حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش ، از سوی هیات دولت به عنوان استاندار قم انتخاب شده بود.

** هاشمی سرپرست استانداری قم
همچنین در هفته گذشته سید محمد رضا هاشمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با حفظ سمت ،طی حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری قم شد.
هاشمی تیرماه سالجاری به عنوان معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری قم مشغول فعالیت شده بود.

** رئیس جدید جامعه المصطفی معارفه شد
رئیس جدید جامعه المصطفی العالمیه قم نیز هفته گذشته طی آیینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری معارفه شد. رئیس جدید جامعه المصطفی العالمیه در این آیین با بیان این که این مرکز علمی به طور قطع یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب و نماینده گفتمان مهم انقلاب اسلامی در جهان است گفت: المصطفی بر ریشه های عمیق و بنیان های مستحکم حوزه علمیه بنا شده است که ویژگی های آن موجب شده تا به عنوان مرکزی علمی آموزشی در دنیا مطرح باشد.حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی گفت: رشته های آموزشی جامعه المصطفی بر اساس نیازهای متنوع و زیست بوم های جهان ایجاد شده است به گونه ای که در طرح تحول آموزشی این نهاد تعداد رشته ها از 160 رشته آموزشی به بیش از 400 رشته ارتقا می یابد.
جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ ترین مرکز آموزش بین المللی تشیع است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی مستقل دارد. این نهاد حوزوی، آموزش های خود را در 129 رشته آموزشی و 6 حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می دهد. دوره های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می شود.

** برگزاری آیین تجدید بیعت با امام زمان (عج) درقم
آیین تجدید بیعت با امام زمان(عج) به مناسبت 9 ربیع الاول، سالروز به امامت رسیدن امام عصر(عج) به صورت باشکوهی در مسجد مقدس جمکران قم برگزار شد.دراین آیین که یگان هایی از ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قشرهای مختلف بسیج مستضعفین، نیروهای هلال احمر، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران به ایراد سخن پرداختند.

** تجمع حوزویان قم در حمایت از مردم مظلوم یمن
هفته گذشته ،تجمع حوزویان درحمایت مردم مظلوم یمن، با حضور طلاب، فضلا، استادان و شخصیت های برجسته حوزوی در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.در این همایش آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اعضای شورای عالی حوزه‌ های علمیه نیز حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این اجتماع بزرگ که دست نوشته هایی در محکومیت جنایت های رژیم آل سعود در یمن را در دست داشتند، نسبت به بی تفاوتی سازمان های به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری، به نسل کشی و جنایات بی شمار کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی در این کشور اسلامی انتقاد کردند.

** برگزاری یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم
یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم یک شنبه گذشته درقم برگزار شد. سردار سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه قم در این یادواره گفت: امروز مردم انقلابی و با بصیرت کشورمان پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاده اند و مسیر بالنده نظام اسلامی را با سربلندی طی می کنند. وی با بیان اینکه شهیدان هشت سال دفاع مقدس با شجاعت و مردانگی بی نظیر، تا همیشه تاریخ برای ایران اسلامی عزت و افتخار آفریده اند، اظهار داشت: مردم انقلابی و شهیدپرور قم در دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی همواره جلودار بوده اند و انتظاری جز این نمی رود.همچنین در این مراسم که با حضور علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم و سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم برگزار شد، از دو عنوان کتاب مرتبط با شهید مهدی زین الدین و هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد.
شهید مهدی زین‌الدین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در سال 1338 در تهران متولد و در 27 آبان 1363 همراه با برادرش که به منظور شناسایی منطقه از کرمانشاه به سوی سردشت در حرکت بودند، به دست گروه‌های مسلح جدایی‌طلب به درجه والای شهادت رسیدند.

**پیگیری رفع مشکلات فرودگاه قم درحال نتیجه دادن است
سرپرست استانداری قم هفته گذشته با بیان اینکه موضوع فرودگاه این استان به صورت هفتگی پیگیری می شود، گفت: کارها و پیگیری های زیادی برای رفع مشکلات این پروژه صورت گرفته که در حال نتیجه دادن است.
سید محمدرضا هاشمی در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: فرودگاه بستر لازم برای توسعه استان را فراهم می کند که با توجه به ظرفیت های فرهنگی، زیارتی و سلامت مورد تاکید مسئولان می باشد.وی توجه به گردشگری سلامت را از جمله اهداف پیگیری برای ساخت فرودگاه قم دانست و گفت: بیش از 3 میلیون زائر خارجی سالانه به قم سفر می کند که با توجه به ظرفیت های بهداشتی و درمانی این استان امکان جذب گردشگران سلامت از کشورهای منطقه نیز وجود دارد.

**روزانه سه هزار تن نهاده های دامی وارد قم می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان این که بیش از 60 درصد دام های موجود در این استان سنگین است، گفت: روزانه حدود سه هزار تن نهاده های دامی از بنادر مختلف کشور وارد قم می شود.
محمد رضا طلایی هفته گذشته در «همایش تغییر الگوی کشت و روش های نوین آبیاری» در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی قم، اظهار داشت: قم یکی از مهمترین استان های دامی کشور است و از این نظر ظرفیت بالایی در آن وجود دارد.وی تولید بیش از 9 درصد تخم مرغ و همچنین 5.6 درصد گوشت قرمز کشور را از ظرفیت های کشاورزی این استان برشمرد و افزود: قم تنها استانی است که بالای 60درصد از دام های آن از نوع سنگین محسوب می شوند و این ویژگی در کشور فقط مختص قم است، از این رو تولید علوفه دام و علوفه های حجیم در دستور کار قرار دارد.

** پیکرهای مطهر سه شهید مدافع حرم در قم تشییع شد
پیکرهای مطهر سه شهید از رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب(س)، چهارشنبه هفته گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم در قم تشییع و به خاک سپرده شد. پیکر شهیدان حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، اکبر امیری و طاهر یعقوبی از شهدای تیپ فاطمیون، بر روی دوش مردم شهید پرور قم ‌از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بدرقه شد.

** دیدار علمای اهل سنت کردستان با شماری از مراجع قم
نماینده ولی فقیه و جمعی از علمای اهل سنت کردستان پنجشنبه هفته گذشته به مناسبت هفته وحدت با آیات عظام مکارم شیرازی و علوی گرگانی دیدار و گفت وگو کردند.آیت الله مکارم شیرازی دراین دیدار با تاکید بر وحدت میان قشرها، اقوام و ادیان مختلف کشور گفت: تا زمانی که متحد باشیم تحریم و تهدید نمی تواند بر ما اثرگذار باشد. وی افزود: در صورتی که دشمن موفق به ایجاد اختلاف در میان ما شود به طور قطع با مشکل مواجه می شویم.وی با تاکید بر این که نباید اجازه داد دشمن در میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند، گفت: احترام به مقدسات و بررسی عقاید یکدیگر از منابع تایید شده اهل سنت و شیعه از جمله عوامل از بین رفتن اختلاف ها بین مسلمانان جهان است.
آیت الله علوی گرگانی نیز دراین دیدار گفت: اگر مسلمانان با هم متحد باشند هیچ قدرتی نمی تواند آنها را شکست دهد و این اصلی است که باید همواره مورد توجه باشد.وی با اشاره به احترام اهل سنت به ائمه اطهار(ع) گفت: نیاز امروز جهان اسلام، وحدت میان تمام مذاهب اسلامی است و اگر مسلمانان با هم برادر بوده و در مشترکات با هم متحد باشند، مانند مشتی محکمی خواهیم بود که در برابر هر تهدیدی با قدرت برخورد می کند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.