به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز دوشنبه دردیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: فرودگاه بستر لازم برای توسعه استان را فراهم می کند که با توجه به ظرفیت های فرهنگی، زیارتی و سلامت مورد تاکید مسئولان می باشد.
وی توجه به گردشگری سلامت را از جمله اهداف پیگیری برای ساخت فرودگاه قم دانست و گفت: بیش از 3 میلیون زائر خارجی سالانه به قم سفر می کند که با توجه به ظرفیت های بهداشتی و درمانی این استان امکان جذب گردشگران سلامت از کشورهای منطقه نیز وجود دارد.
هاشمی گفت: وجود حرم حضرت معصومه(ص) و مسجد مقدس جمکران، ورود 25 میلیون زائر، وجود بیش از 70 هزار دانشجو و دهها هزار طلبه از 130 کشور جهان، قرار گرفتن قم درشاهراه مواصلاتی 17 استان کشور از جمله ظرفیت های مهم قم است.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.
ساخت این فرودگاه هم اکنون متوقف است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.