به گزارش ایرنا، سید حسن رضوی روز یکشنبه در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: این جلسه با سه دستورکار خاص ترتیب یافت و در آن موضوع های مهمی همچون بحث بازآفرینی شهری قم، مورد توجه اعضا قرار گرفت.
وی افزود: خوشبختانه در سال جاری اعتبارات ملی خوبی در این بحث تخصیص یافته و قرار است هفت محله از بافت قدیمی شهر قم در این رابطه، بازآفرینی شود.
وی بیان کرد: قرار است علاوه بر 430 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به این طرح، 600 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز در این زمینه با پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی به این موضوع تخصیص یابد که می تواند جهش خوبی برای بازآفرینی شهر ایجاد کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم ادامه داد: همچنین در این جلسه 19 پیشنهاد توسط کمیسیون زیربنایی ارائه شد که بیشتر در مباحث مرتبط با تعیین کاربری و واگذاری زمین به نیروگاه های خورشیدی بود.
رضوی گفت: تا کنون 26 درخواست برای احداث نیروگاه های خورشیدی توسط متقاضیان، اهلیت سنجی شده است که در جلسه امروز شورای برنامه ریزی استان، با تخصیص اراضی مورد نیاز به سرمایه گذاران موافقت شد.
وی بیان کرد: همچنین در جلسه امروز با نظر اعضا شورای برنامه ریزی استان، 160 هکتار جهت توسعه، به شهرک صنعتی شکوهیه قم اضافه شد و باید صنایع نوین، پاک و کم آب بر در آن مستقر شوند.
وی ادامه داد: بحث دیگر در جلسه شورای برنامه ریزی استان، موضوع جانمایی اطراف بزرگراه مرجعیت بود و مقرر گردید طرح های جامعی در این زمینه با لحاظ همه نیازهای عمومی شهروندان تدوین و به معاونت عمرانی استانداری قم برای اجرا، ارائه شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم همچنین در خصوص وضعیت تخصیص بودجه در سال جاری گفت: 54 درصد از بودجه یک هزار و 260 میلیارد ریالی استان در بخش عمرانی تاکنون تخصیص یافته و بقیه موارد که تا سقف 2 میلیارد و 400 میلیارد ریال بوده در حدود 40 درصد تخصیص یافته است؛ همچنین 40 درصد اعتبارات ملی در بخش عمرانی نیز تاکنون تخصیص پیدا کرده است.
وی بیان کرد: از جمله امتیازات تخصیص بودجه سال جاری این بود که در سه ماهه اول سال بالای 50 درصد بودجه استانی با تدبیر دولت ابلاغ و تعیین تکلیف لازم در این زمینه انجام شد که وضعیت بسیار مناسبی برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده در مسیر توسعه استان است.
وی همچنین در زمینه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی، افزود: تاکنون 40 طرح در این زمینه مشخص و به دستگاه متولی ابلاغ شده است تا گزارش تصمیم نهایی در مورد آن ها را آماده کنند و برای تعیین تکلیف به کارگروه های تخصصی ارائه دهند.
رضوی گفت: نیروگاه های برق آبی، نمایشگاه های استان از جمله نمایشگاه فرش، سالن های ورزشی و تعدادی از امکانات تحت اختیار آموزش و پرورش که دستگاه های مشابه قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند از جمله این 40 طرح تعیین شده می باشد.
در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار، احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و شماری دیگر از مسئولان استان موضوع های مهمی همچون لزوم احیای بافت تاریخی قم و ایجاد زیرساخت های لازم در آن برای توسعه گردشگری استان، ایجاد پارکینگ مورد نیاز برای بیمارستان های قم، توجه به استانداردهای پدافند غیرعامل در ساخت و سازها، موافقت نکردن با احداث کلینیک دامپزشکی در بخش کهک و ضرورت تغییر مکان آن، برنامه ریزی برای وضعیت صنعت قم در سال های آینده و اجرای طرح های جدید گازرسانی درسطح استان برای پاسخگویی به نیاز شهروندان در زمان اوج مصرف، مورد توجه قرار گرفت.
همچنین در پایان این جلسه، طرح های کارشناسی شده برای اجرا به رای اعضا گذاشته شد و در نهایت پیشنهادهای کمیسیون زیربنایی و موضوع حق استفاده از فرهنگسرای جوان توسط اداره کل ورزش و جوانان به تصویب رسید.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.