به گزارش ایرنا، علیرضا بیگلری روز چهارشنبه در نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه 6 آمایشی کشور در دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: هدف گذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که بیماران و خانواده های آنها جز رنج بیماری، مشقت دیگری نداشته باشند.
وی ادامه داد: اگر چه اجرای طرح تحول سلامت موجب برطرف شدن بخشی زیادی از نگرانی های مردم در حوزه بهداشت و درمان شد ولی ادامه این طرح در گرو ارتقای بهره وری، شناسایی و رفع مشکلات این طرح است.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.
وی با تاکید بر این که تدبیر و استفاده بهینه از منابع، مورد تاکید وزیر بهداشت است گفت: راه اندازی سیستم ارجاع، وضعیت کارکنان زیر مجموعه دانشگاه ها و وضعیت حوزه های تخصصی از جمله موضوع های مبتلا به دانشگاه است که با همفکری به دنبال اخذ صحیح ترین تصمیم در این خصوص هستیم.
بیگلری، حمایت مسئولان استان قم از دانشگاه های علوم پزشکی را ضروری دانست و گفت: حجم فعالیت های شبانه روزی مجموعه های دانشگاه های علوم پزشکی به قدری زیاد است که حمایت مسئولان استانی از این مجموعه های خدمات رسان بسیار اهمیت دارد.

** توطئه دشمنان برای ضربه زدن به حوزه درمان کشور خنثی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست گفت: دشمن برای ضربه زدن به حوزه درمان کشور از هیچ توطئه ای کوتاهی نکرد و با تدبیر مسئولان بخش مهمی از این توطئه خنثی شده است.
ابوالفضل ایرانی خواه همچنین با بیان این که منطقه 6 کشوری(قم، قزوین، زنجان، اراک، خمین و ساوه) دارای تنوع و ویژگی های منحصر به فردی است که موجب شده تا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این منطقه نگاه ویژه ای داشته باشد، افزود: هفته آینده وزیر بهداشت به قم سفر می کند، به همین دلیل مصوبات این جلسه می تواند با ارائه به وزیر، در نهایت در کل کشور اجرایی شود.
وی با بیان این که در حال گذر از شرایط بسیار دشواری هستیم گفت: با وجود دشواری های گوناگون، در عرصه های مختلف مرتبط با سلامت و همچنین بهداشت و درمان مسئولان مرتبط با این حوزه با اخلاص و همت شبانه روزی اجازه ندادند خدشه جدی در خدمات رسانی به مردم ایجاد شود.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.