امید عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اجرای چرخه مدیریت بهره وری در قالب «بیمارستان ناب» در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یکی از هفت دانشگاه برتر در این زمینه برگزیده شد.
وی از ارتقای شاخص بهره وری اتاق عمل، کاهش 52 درصد عمل های جراحی کنسلی، اجرایی شدن حدود 60 پروژه بهره وری در این مجتمع در راستای مدیریت هزینه ها در مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: پس از تشریح عملکرد این دانشگاه در دفتر تحول اداری وزارت بهداشت، دانشگاه نائل به کسب این موفقیت شد.
وی این موفقیت را مدیون تلاش و کار گروهی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دانست و ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی از راه اندازی سامانه ثبت تجارب مدیریتی توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و افزود: این سامانه به منظور فراهم سازی زمینه استفاده سایر مراکز و الگوبرداری از این تجارب برای تمام مراکز تابعه راه اندازی شد و مدیرعامل مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) این مجتمع از سوی رییس مرکز توسعه مدیریت و دفتر تحول اداری وزارتخانه بعنوان داور نظام ثبت تجربه به مدت 2 سال منصوب شد.
طرح اولیه این پروژه ملی توسط تیم مدیریتی مجتمع بیمارستانی امام ‌رضا (ع) ارائه شده و با همت سعدالله دهچراغی مسئول بهره وری نوآوری و‌ خلاقیت بیمارستان و ‌محمود فخری معاون توسعه این مجتمع اجرایی شد.
طرح ملی ارتقاء بهره وری در سال 95 با حضور معاون اول رئیس جمهوری و با مشارکت سازمان بهره وری آسیایی APO در 10 سازمان منتخب کشور از جمله وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کلید خورد و سه بیمارستان (مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی از دانشگاه علوم پزشکی فارس، مرکز آموزشی درمانی فیروزگر از دانشگاه علوم پزشکی ایران و مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع ) از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ) از سوی وزارت بهداشت به عنوان پایلوت اجرای چرخه مدیریت ارتقاء بهره وری انتخاب شدند.
این پروژه در قالب هشت مرحله اجرایی و با بکارگیری از تکنیک تفکر ناب در قالب ( lean Hospital ) و به پیشنهاد نمایندگان مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) با عنوان طرح ملی ارتقای بهره وری اتاق عمل در سه مرکز پایلوت وارد مرحله اجرایی شد.
بیمارستان 800 تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه سال 84 در 11 طبقه آغاز به کار کرده و یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی مجهز منطقه غرب کشور است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.