به گزارش ایرنا محمدرضا فراهانی روز سه شنبه در نشست ارزیابی شاخص های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: سیر تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه شتابان و پیچیده است و این مهم رسالت خدمت در عرصه فعالیت های دانشجویی را سنگین تر می کند.
وی توضیح داد: دولت تدبیر و امید نگاه معناداری را به حوزه فعالیت های دانشجویی دارد و از این رهگذر تقویت سرمایه اجتماعی، بهبود روابط مردم و حاکمیت، گفتمان سازی هدفمند در شاخص های توسعه محور و برجسته سازی نقش جوانان را دنبال می کند، هرچند برخی ها با عینک سیاسی تلقی دیگری از این مباحث ارائه می کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: مخاطبان دانشگاهی تیزبین و پرسشگر هستند و باید با ایجاد فرصت سازی موثر رضایتمندی این قشر را بالا برد و مناسبات را به گونه ای طرح ریزی و اجرا کرد که مشارکت جویی، تجارب، مهارت ها و نشاط دانشجویان با فعالیت های اثربخش تقویت شود.
فراهانی ادامه داد: شناخت صحیح امور میدانی در عرصه فرهنگی و دانشجویی از اهمیت زیادی برخوردار است و نمی توان با روش ها و ایده های دهه 50 و 60 برای دانشجوی دهه های 70 و 80 برنامه های موفق ارائه کرد.
وی اظهار کرد: مشکل حوزه دانشجویی و فرهنگی کمبود منابع مالی نیست بلکه راهبری موثر موضوعات با توجه به سلایق مخاطبان و کسب بهره وری حداکثری است.
دانشگاه علوم پزشکی اراک سه هزار و 55 دانشجو دارد.
زیربنای خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه 15 هزار و 680 متر مربع است و عملیات اجرایی یک خوابگاه جدید نیز در اراک در دست انجام است.
28 تشکل دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی اراک فعالیت دارند و 72 نشریه داری مجوزچاپی و مجازی نیز در این مرکز دانشگاهی فعالیت می کند.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.