مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در این مراسم اظهار کرد:‌ بخش رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهید مدرس(ره) به ارزش هفت میلیارد ریال ، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری شده که در ارتقاء خدمات کیفی به بیش از 500 هزار نفر از مردم منطقه موثر است.
محمد جواد یزدانی افزود: نخستین مرکز دیالیز بخش خصوصی شهرستان به نام سوم شعبان نیز دارای سه تخت است و ضمن اشتغال‌زایی در این حوزه، زمینه خدمات‌رسانی به بیماران دیالیزی را بهبود می بخشد.
وی گفت: برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مرکز بیش از 10 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده و خدمات این مرکز به‌صورت رایگان انجام می‌شود و بیماران دیالیزی هزینه‌ای در این خصوص پرداخت نمی‌کنند و تمام هزینه‌ها توسط سازمان‌های بیمه پرداخت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کمک‌ خیرین نیک‌اندیش، تحولات چشمگیری در حوزه تجهیزات پزشکی در کاشمر ایجاد شده و امروز همه دستگاه‌های بیمارستان نوسازی شده و دستگاه‌های جدیدی هم به مجموعه اضافه‌شده است.
وی، راه‌اندازی‌ام آر آی و نصب سی‌تی‌اسکن جدید را از برنامه‌های آتی حوزه سلامت در این شهرستان برشمرد و یادآور شد: هم‌اکنون 25 پروژه عمرانی در دست اجراست که با بهره‌برداری از آنها سطح خدمات‌رسانی به مردم شهرستان ارتقاء می یابد.
یزدانی بابیان این‌که در حوزه بهداشت شاهد ساخت، تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت برای خدمات‌دهی به مردم روستاها هستیم، اظهار کرد: بلوک زایمانی با دو هزار مترمربع زیربنا، کلینیک تخصصی با زیربنای هزار و 400 مترمربع در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) و بخش شیمی‌درمانی در بیمارستان شهید مدرس(ره) سه پروژه عمرانی حوزه درمان کاشمراست که به‌زودی به بهره‌برداری می رسد.
وی تجهیز مراکز 115 را از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در این حوزه عنوان و ابراز کرد: تجهیز و توسعه بخش‌های مختلف درمانی در سایه کمک‌های دولتی و خیرین در سال‌های اخیر انجام‌شده است .

**کاشمر باید به قطب درمانی در منطقه تبدیل شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان کاشمر در حوزه بهداشت و درمان، این شهرستان باید به قطب درمانی منطقه تبدیل شود.
شاپور بدیعی اول اظهار کرد: با کسب نشان درجه یک در اعتباربخشی بیمارستان‌های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان،تلاش می‌شود تا کاشمر به یکی از قطب‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تبدیل شود تا بتواند به شهرستان‌های مجاور خدمات ارائه دهد.
بوی گفت: با حمایت بیشتر و تقویت حوزه درمان شهرستان،ارجاع بیماران از شهرستان‌های هم‌جوار به مرکز استان کم می‌شود و بیماران می‌توانند با حضور در کاشمر خدمات موردنیاز را دریافت کنند.
فرماندارکاشمر و چند از مسئولان این شهرستان در این مراسم حضور داشتند.
شهرستان195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497/6012 خبرنگار: لیلا قرائی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.