به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا سالاری فرد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دریافت مقاله به این همایش در محورهای فلسفه عفت جنسی، تبیین عفاف در مکتب های فلسفی،تطبیق مفهوم عفاف، تعریف عفاف جنسی،انواع عفاف جنسی فردی و اجتماعی، رابطه عفاف با دیگر مفاهیم، مفهوم عفاف از منظر دین های مختلف و الگوی مفهومی عفاف می باشد.
وی افزود: دبیرخانه این همایش واقع در چهارراه شهدا ابتدای خیابان شهدا نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی شعبه قم است و علاقه مندان از جمله حوزویان و دانشگاهیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02537733029 تماس حاصل نمایند.
وی هدف از برگزاری این همایش که تابستان سال آینده برگزار می شود را احیای علمی و روشمندسازی عفاف، گفتمان سازی بین ادیانی و استخراج الگوی مفهومی عفاف و زمینه سازی برای کشف الگوی عفیفانه عنوان کرد.
سالاری فرد با بیان این که عفاف یک مفهوم اخلاقی است گفت: این مفهوم باید در شرایط کنونی تبیین شود چرا که در حوزه ارتباط های انسانی بسیار مورد توجه قرار می گیرد.
وی گفت: باید از نظر مکتب و دین های مختلف این مفهوم عفاف جنسی مورد بررسی علمی و اجتماعی قرار گیرد تا در جامعه کنونی ترویج شود.
وی تاکید کرد: این همایش مساله محور است و به دنبال حل آسیب و حل شبهه های ایجاد شده در این عرصه است که باید ریشه یابی شود.

** عضو شورای علمی این همایش نیز گفت: امروز در فضای مجازی هجمه هایی به موضوع عفاف صورت گرفته است که باید در گام اول فهم روشنی از زندگی عفیفانه ارائه شود و بعد به دنبال الگوسازی در این زمینه باشیم.
حجت الاسلام مهدی بیاتی با اشاره به این که عفاف دارای شبکه مسائل مختلف است، اظهار داشت: باید قدم های علمی و پژوهشی در این زمینه برداشته شود و در این راستا جریان های علمی راه اندازی شود.

** مسئول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی شعبه قم در ادامه بیان داشت: این بنیاد از سال 1364 زیر نظر شورای عالی آستان قدس رضوی فعالیت خویش را آغاز کرده است.
حجت الاسلام علی راد ادامه داد: این بنیاد دارای هشت گروه پژوهشی از جمله مطالعات قرآن، حدیث، کلام، فقه ، فرهنگ و سیره، انقلاب و تمدن اسلامی، اخلاق و تربیت، تعلیم و تربیت اسلامی با 120 پژوهشگر و محقق است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت این بنیاد متعلق به تمام نخبگان است و در این راستا آماده جذب ایده های حوزویان و دانشگاهیان هستیم.
وی با تاکید بر این که دچار هجمه های فرهنگی غرب هستیم گفت: غربی ها به دنبال اعتقاد و اخلاق زدایی از کشورمان هستند که در این زمینه هزینه های سنگین کرده اند.
وی گفت: باید مرکزهای پژوهشی با همکاری این بنیاد علمی و اسلامی به ابعاد مختلف آسیب شناسی در حوزه هجمه های فرهنگی بپردازند تا بازتاب آن را در جامعه ببینیم.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.