به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز سه شنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: مگر می شود با این سخنان عاشورا را جمع کرد؟ تمام دنیا هم جمع شود، نمی تواند جلوی این کارها را بگیرند.
وی ادامه داد: خوشبختانه دشمنان ما نادان و بی خبرند و همین نادانی ها به نفع ماست؛ البته ما نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیم؛ بلکه باید به مبانی عاشورایی خود محکم تر تکیه کرده و فعالیت بیشتری انجام دهیم.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: در زمان رضاخان نیز عزاداری را ممنوع کردند؛ اما مردم در اتاق ها و درب های بسته عزاداری می کردند و پس از فروپاشی رضاخان، این عزاداری ها به خیابان ها کشیده شد؛ در لبنان نیز زمانی عده ای مخالف عزاداری بودند؛ اما مردم در خانه های خود عزاداری می کردند و امروز دسته های عزاداری را در شهرهای گوناگون این کشور در ایام عاشورا مشاهده کنید که چقدر باشکوه انجام می شود.
وی تاکید کرد: کسی نمی تواند جلوی این عزاداری ها را بگیرد؛ بلکه سال به سال گسترده تر و دامنه دارتر می شود؛ ما باید به هوش باشیم و بدانیم که دشمن از کجا ناراحت است و ما از همانجا بیشتر کار کنیم و فشار بیاوریم.
این مرجع تقلید به عزاداری های دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: این عزاداری ها بسیار پرشور و پرنفوذ برگزار شد؛ حتی غیر مسیحیان یعنی بت پرستان هند نیز در این برنامه ها همکاری کردند و مردم هم سنگ تمام گذاشته و باید تشکر کرد.
وی گفت: در عزاداری ها انواع فداکاری ها انجام شد؛ البته شاید در گوشه و کنار اشکالاتی هم وجود داشت؛ اما در مجموع عزاداری ها بسیار باشکوه ترتیب یافت که شایسته تقدیر است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.