به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز یکشنبه در «آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید»، در دبیرستان دین و دانش قم اظهار داشت: درصورتی که وحدت حفظ نشود مشکلات اساسی در کشور بوجود می آید و باید این امر در مدارس مورد اهتمام هرچه بیشتر قرار بگیرد.
وی افزود: هکاری و همدلی در اجرای برنامه های یکی از مهمترین راهکارهای تقویت حفظ وحدت و مشارکت جمعی و همگانی است.
استاندار قم با بیان این که دانش آموزان آینده سازان کشور هستند گفت: هر دانش آموزی دارای ویژگی های خاص و استعدادهایی است که باید به این موضوع توجه ویژه شود، البته باید مباحث مشارکت عمومی نیز مدنظر مسئولان مدارس باشد.
صادقی در ادامه گفت: مدرسه دین و دانش واقع در خیابان 19 دی به 64 سال پیش برمی گردد و در آن مردان بزرگی تربیت یافته اند که در طول تاریخ ملت ساز بوده اند، از این رو دانش آموزان باید از این مردان الگو برداری کنند.
دبیرستان دین و دانش در شهر قم یکی از قدیمی ‌ترین دبیرستان های ایران است که در سال 1334 بنا گردیده است.
استاندار قم همچنین حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز که منجربه شهادت جمعی از هموطنان کشور شد را محکوم کرد.
یک تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز روز گذشته در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به سوی مردم حمله کردند. در جریان این اقدام 25 تن از جمله چند غیر نظامی شهید و 60 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین چهار عامل این حادثه تروریستی هم کشته شدند.

** 250 هزار دانش آموز وارد مدارس قم شدند
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم نیز در این آیین گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و نخستین روز از مهرماه بیش از 250 هزار دانش آموز وارد مدارس استان شدند.
حمیدرضا شیخ ‌الاسلام اظهار داشت: برای این تعداد دانش آموز ساماندهی نیروی انسانی و فضای مناسب آموزشی و تعلیم و تربیت صورت گرفته است.
وی افزود: پوشش تحصیلی 98 درصدی دانش آموزان قم در دوره متوسطه رقم خورده است که این امر نشانگر توسعه علمی در استان است.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با بیان این که هر سال شعار تحصیلی خاصی انتخاب می شود گفت: امسال با توجه به اهمیت نماز شعار « إنی أحب الصلوة » اختصاص یافته است تا اولویت اول شناخت مفاهیم نماز و باور مسائل اعتقادی در کنار معرفت به خداوند متعال به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در مدارس اولویت ما مسائل تربیتی است تا رفتار و کردار دانش آموزان الگویی برای سایر افراد در جامعه باشد.
وی دانش آموزی را یکی از افتخارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی دانش آموزان در مکتب دین اسلام تربیت می یابند و از آینده سازان کشور خواهند بود.

** همچنین در ادامه این آیین پیام آیت ‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در خصوص آغاز سال تحصیلی مدارس قرائت شد که در این پیام آمده است: یکی از افتخارات آیین اسلام توجه ویژه و برجسته به تعلیم و تربیت است. آنگاه ‌که فرشته وحی در آغازین پیام نورانی حضرت رحمان، امر به خواندن می‌کند، از آموختن می‌گوید و در جای‌جای این کتاب الهی به مقوله مهم تعلیم و تربیت توجه ویژه دارد.
پیام حاکی است: تقویم پرافتخار کشور عزیزمان ایران نیز سرشار است از عطر حضور علما، اندیشمندان و فرهیختگانی که نامشان بر تارک هستی همچون نگینی می‌درخشد و خواهد درخشید.
پیام ادامه یافته است: در این میان نهاد مقدس آموزش ‌وپرورش به ‌عنوان یکی از موثرترین عوامل مولد سرمایه ‌های ارزشمند انسانی دارای نقشی بی ‌بدیل در رشد و پیشرفت همه‌جانبه کشور می ‌باشد.
در بخش دیگر این پیام آمده است: آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با ماه عزای اهل ‌بیت(ع) و طنین‌اندازی ندای دل‌نشین لبیک یا حسین نوید بصیرت حسینی می‌دهد و فرصتی است مغتنم برای مرور درس‌ها و عبرت‌های عاشورا. هم‌زمانی بهار علم و دانش با هفته بزرگداشت دفاع مقدس نیز مجالی گران ‌بهاست برای بیان اندیشه‌های بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی و دلاوری‌های سربازان روح‌الله که در مکتب سید و سالار شهیدان، درس عزت، ایثار، ولایتمداری و مبارزه همیشگی با استکبار را آموختند و حماسه‌ها آفریدند.
در این پیام اضافه شده است: امروز زمان دیده ‌بانی شما جوان و نوجوان عزیز است. شما افسران جنگ نرم. شما دانش آموزان و دانشجویان عزیزی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت ‌الله‌ امام خامنه ‌ای گردانندگان چرخ‌ های فردای این مملکت هستید. بدانید که کشور به میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجوی مؤمن، وفادار، امیدوار، بانشاط، فعال و با ابتکار احتیاج مبرم دارد.
پیام ادامه یافته است: در جوار کریمه اهل ‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) دعاگوی شما نور چشمان بوده و مراتب سپاس و قدرشناسی خود را به اساتید، معلمان ، مربیان و خانواده فرهیخته و زحمت‌کش آموزش‌وپرورش که سکان‌داری این عرصه مهم و حساس را بر عهده‌دارند اعلام می ‌دارم. یاد و خاطره امام راحل و شهدای گران ‌قدر، خاصه شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی اخیر را گرامی داشته و از خدای مهربان علو درجات را برایشان مسالت دارم.
/8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.