به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خلخال افزود: هدف دولت از اجرای این طرح ارتقای سطح زندگی مردم محروم بویژه اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه نشین شهرها است.
وی با اشاره به اینکه دولت اعتبارات مورد نیاز برای ارتقای سطح زندگی اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی را از منابع اعتباری مختلف تامین می کند اظهارامیدواری کرد این طرح با همکاری شهرداری و دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری به صورت دقیق اجرا شود.
او فقدان نظارت بر ساخت و سازهای شهر را بزرگترین معضل اجتماعی و عامل اصلی در رشد قارچ گونه سکونت گاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال ذکر کرد.
رییس ستاد بازآفرینی پایدار شهری خلخال همچنین اظهار داشت: انتظار از مسئولان عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری پایان دادن به ساخت و سازهای غیرمجاز و فراهم کردن زمینه ارتقای سطح زندگی ساکنان محلات محروم و حاشیه نشین با ارائه طرح های پیشنهادی است.
بابایی با بیان اینکه پس از برگزاری 26 جلسه ستاد بازآفرینی شهری در خلخال این طرح بصورت عملیاتی و عینی در مناطق هدف شهر اجرا نشده، گفت: غیر از شهرداری و چند دستگاه اجرایی ، بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی عضو این ستاد در وظایف محوله خود ضعیف عمل کرده اند.
او افزود: اختصاص 30 درصد از اعتبارات تملک دارایی های شهرستان برای اجرای این طرح در قانون بودجه سال 97 کشور پیش بینی نشده و تا زمانی که دستور العمل خاصی در این رابطه از وزارت کشور دریافت نشده تخصیص این اعتبار از محل اعتبارت سالانه شهرستان عملی نخواهد شد.
شهردار خلخال نیز در این جلسه از تخصیص 160 میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در منطقه قلعه باشی این شهر خبرداد و گفت: انتظار از مسئولان همراهی با شهرداری و احداث کانال مشترک برای عبور امکانات آبرسانی ، برق رسانی ، گاز و مخابرات است.
فاطمه جوادی با اشاره به اینکه 82 هکتار از مساحت شهر خلخال به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده، اظهار داشت: اهالی ساکن در این مناطق علاوه بر برخورداری از تسهیلات بانکی ارزان قیمت احداث و بهسازی مسکن می توانند از ودیعه مسکن 100 میلیون ریالی بانک مسکن برای اجاره مسکن موقت در زمان اجرای طرح نوسازی اماکن فرسوده بهره مند شوند.
او اظهار داشت: شهرداری در نظر دارد طرح مسکن امید را با هدف تامین مسکن برای افراد بی بضاعت مالی و نیازمند مسکن اجرایی کند.
بر اساس آمارهای موجود در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای اردبیل ، پارس آباد و مشگین شهر را شامل می شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.