استاندار اردبیل گفت: با توجه به ورود 7 میلیون گردشگر به سرعین باید به تناسب این میزان جمعیت مسافر و گردشگر فضاهای ورزشی و تفریحی در سرعین فراهم شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در آئین افتتاح خانه کشتی سرعین اظهار کرد: یکی از اولویت‌های توسعه استان و ایجاد اشتغال و تولید ثروت توجه به بحث گردشگری و تامین زیرساخت‌های آن است که در این زمینه باید به تناسب سرانه کشوری وضعیت خودمان را ارتقا دهیم.
وی از احداث دومین پیست اسکی در آلوارس با کمک یک مجموعه سرمایه‌گذاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ما وظیفه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی چنین مجموعه‌های گردشگری را داریم و بنده از فرمانداران خواسته‌ام با همراهی همه دستگاه‌ها به سرعت این زیرساخت‌ها را فراهم کنند.
استاندار اردبیل به احداث دو پیست شابیل و اندبیل در کنار پیست اسکی آلوارس اشاره کرد و گفت: با افتتاح این پیست‌ها در سال آینده ما امیدواریم به شکل کامل تحقق شعار زمستان بیدار را در سرعین و سایر شهرهای این استان شاهد باشیم.
بهنامجو همچنین از تجهیز پیست اسکی روی چمن فندقلوی نمین با صرف اعتبار 2 میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پیست در ماه‌های آینده میزبان مسابقات بین‌المللی اسکی روی چمن خواهد بود.
وی با قدردانی از مدیریت ورزش و جوانان استان در برگزاری همایش‌های پیاده‌روی در شهرستان‌های مختلف بیان کرد: برگزاری همایش پیاده‌روی در گرمی با حضور 30 هزار نفر اسباب نشاط، شادابی و سرزندگی مردم این منطقه را به همراه داشته است.
 
توریسم ورزشی سرعین را متحول می‌کند
فرماندار شهرستان سرعین نیز در این مراسم گفت: تکمیل زنجیره گردشگری در سرعین به ویژه رونق توریسم ورزشی اسباب تحول را در سرعین فراهم خواهد کرد.
حسن حسن‌پور اظهار کرد: ما برای تحقق شعار زمستان بیدار در حوزه گردشگری در سرعین نسبت به احداث پیست اسکی جدید و تکمیل پیست آلوارس اقدام می‌کنیم و در کنار آن با همکاری اماکن اقامتی و پذیرایی با شرایط مناسب از گردشگران و مسافران پذیرایی خواهیم کرد.
وی فعال کردن جبهه صعود به کوه سبلان را از منطقه سرعین برای حضور کوهنوردان ضروری اعلام کرد و گفت: باید در جانمایی و فضاسازی به وجود آمده نهایت دقت انجام شود تا بخشی از صعودهی تابستانی کوه سبلان از این جبهه به انجام برسد.
فرماندار سرعین به جمعیت شناور در این شهرستان اشاره کرد و گفت: همه مسئولان باید با لحاظ کردن ورودی گردشگران و مسافران به این شهر نسبت به تزریق اعتبارات و منابع مورد نیاز کمک و دقت لازم را انجام دهند.
 
کشتی سرعین توان درخشش ملی و بین‌المللی را دارد
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با احداث خانه کشتی در سرعین که از قطب‌های کشتی استان برای درخشش در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی محسوب می‌شود شاهد حضور استعدادهای ناب در این رشته خواهیم بود.
بهرام آقاخانی بیان کرد: این مجموعه در مدت چهار سال و در دولت تدبیر و امید در فضایی به مساحت 2 هزار مترمربع اجرایی شده و امروز به عنوان یک مکان مناسب برای ورزشکاران و علاقمندان به این حوزه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: سرعین ظرفیت بی‌نظیری را در برگزاری اردوهای تیم ملی در رشته‌های مختلف دارد که با توجه به دارا بودم خوابگاه در این مجموعه در کنار سالن تمرینات و قسمت اداری فضایی برای برگزاری این اردوها فراهم می‌آید.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با قدردانی از تلاش مسئولان شهرستانی و استانی در تکمیل و بهره‌برداری از خانه کشتی سرعین تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در مناسبت‌های پیش رو بخشی از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.
 
احداث کمپ‌های تیم ملی در سرعین ضروری است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: سال گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه 27 صدم درصد از مالیات ارزش افزوده را برای توسعه اماکن ورزشی و فعالیت‌ها در این حوزه اختصاص دادیم که تخصیص یک میلیارد تومان برای خانه کشتی از این محل حرکت و اقدامی مبارک بوده است.
محمد فیضی اردبیل را مهد قهرمانان و نام‌آوران کشتی و وزنه‌برداری معرفی کرد و گفت: سهم ما باید بیشتر از وضعیت کنونی در تزریق اعتبارات ملی برای تکمییل پروژه‌های نیمه تمام باشد که در این حوزه پیگیری‌های جدی را آغاز کردیم.
وی افزود: شهر سرعین هرچند جمعیت 5 هزار نفری ساکن دارد اما جمعیت شناور آن بیش از 7 میلیون نفر در طول سال است که این شرایط ایجاب می‌کند تا فضاهایی تفریحی و سالن‌های ورزشی متعدد احداث و راه‌اندازی شود.
فیضی ضرورت احداث کمپ تیم‌های ملی را در سرعین برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف یادآور شد و اظهار کرد: ما در کشتی فرنگی به وجود اشکانی‌ها و پازاج‌ها افتخار می‌کنیم.
وی همچنین از سرمربی تیم کشتی فرنگی کشورمان خواست؛ تا بررای حضور قدرتمندانه مهدی نوری کشتی‌گیر اردبیلی برای حضور در المپیک تمام تلاش و همت خود را بکار گرفته تا این کشتی‌گیر در عرصه جهانی و المپیک موفق به کسب افتخارات روزافزون شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.