به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از آسفالت راه 10روستا در شهرستان سلسله اظهارکرد: این شهرستان قابلیت های خوبی در بخش کشاورزی، گردشگری و منابع آبی دارد اما متاسفانه سطح توسعه یافتگی مناسبی نداشته و نیازمند حمایت بیشتر دولت است.
وی بیان کرد: باید به سمت اشتغال و سرمایه گذاری با فرصت استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی که دولت فراهم کرده رفته تا اقتصاد درون زا و با استفاده از ظرفیت داخلی داشته باشیم.
وی با تاکید براینکه باید توجه بیشتری به حوزه روستایی شهرستان داشته باشیم ، گفت: باتوجه به محدودیت دولت در منابع مالی باید از توان بخش خصوصی و همکاری سرمایه گذاران استفاده کرد تا شهرستان به سطح توسعه یافتگی برسد.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان نیز در ادامه گفت: در سال جاری از محل منابع مختلف اعتباری 450میلیارد ریال سهم استان بوده که 200میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است.
رضاییان با اشاره به تعریف 213طرح از منابع تخصیص یافته در استان گفت: در شهرستان سلسله باتوجه به اینکه 51درصد جمعیت شهرستان روستایی بوده، روستاهایی که قابلیت تهیه طرح داشته ، طرح هادی انجام شده است.
وی با اشاره به مقاوم سازی هشت هزار واحد مسکن روستایی در سال جاری ادامه داد: تاکنون 6هزار جلد سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر شده است.
وی به انجام طرح هادی 47روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان اشاره کرد و افزود: 27طرح در سال جاری تعریف شده که مطابق آن 154هزار مترمربع آسفالت پیش بینی شده است.
رضاییان گفت: 40هزارو 400مترمربع سطح آسفالت 10 روستا بوده که برای انجام آن 6هزار تن آسفالت مصرف شده و در مجموع 20میلیارد ریال هزینه مشترک آسفالت بین بنیاد مسکن و دهیاری های صورت گرفته است.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منطقه محروم قلایی گفت: این منطقه از محروم ترین بخش های استان لرستان بوده که خصوصا در بخش آسفالت و زیرسازی نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.
علی رستمیان با اشاره به وجود 130 روستای مالرو و خاکی سلسله و دلفان ادامه داد: این شهرستان های 12درصد از طرح هادی استان عقب هستند که استان لرستان در این زمینه 12درصد از کشور عقب است که امیدواریم در سال آینده سهم سایر روستاهای شهرستان سلسله و دلفان از اعتبارات سال آینده لحاظ و این عقب ماندگی برطرف شود.
3210/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.