معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل از احیای باغ ملی و راه‌اندازی مرکز فرهنگ و هنر در این مجموعه با انتقال ساختمان استانداری به مکان جدید خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهمن حسین‌زاده در سمپوزیوم توسعه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: ما در اردبیل بحث توسعه اقتصادی و اجتماعی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و بر این باوریم پایداری در این حوزه نیازمند توجه جدی در گرو حمایت از منابع انسانی است.
وی با بیان اینکه توسعه اجتماعی با مبارزه با فقر شروع شده و در سال‌های اخیر در جوامع مختلف در کنار توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تیم جدید استانداری و دولت محلی در این استان تلاش می‌کند تا برنامه توسعه اردبیل 1400 را تدوین کند که در این زمینه تمامی دستگاه های اجرایی برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه کردند.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل بیان کرد: درر تدوین این برنامه با کمک دستگاه‌های اجرایی مختلف 300 جلسه برگزار شده و بیش از 250 نفر مشارکت دارند که در قالب برنامه توسعه 1400 اردبیل ما به دنبال ایجاد چالش عمومی هستیم تا از ظرفیت نخبگان و عموم مردم در ایجاد یک تحول و تحرک جدی در اردبیل بهره بگیریم.
حسین زاده ادامه داد: یکی از محورهای توسعه این استان بحث راه آهن است که با پیگیری‌های استاندار اردبیل و تامین فاینانس داخلی به مبلغ 750 میلیارد تومان تلاش می‌شود تا ظرف سه سال آینده این پروژه به سرانجام برسد.
وی همچنین به اولویت اشتغال 20 هزار نفر در سالجاری حمایت از بخش خصوصی و تسهیل قوانین و مقررات و راه‌اندازی پنجره واحد برای توسعه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با اجرای 24 طرح گردشگری و تقویت بخش صنعت و کشاورزی بتوانیم زمینه اشتغال 20 هزار نفر را با همراهی بخش خصوصی فراهم کنیم.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل به گلایه‌های مطرح شده در مورد غفلت از باغ ملی و ضرورت احیای آن تصریح کرد: ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با تغییر مکان ساختمان استانداری نسبت به احیای باغ ملی در اردبیل و ایجاد مرکز فرهنگ و هنر در این نقطه از شهر اقدامی عملی انجام دهیم.
حسین‌زاده همچنین احداث چخار پیست اسکی و توسعه گردشگری زمستانی را در این استان یکی دیگر از رویکردها و برنامه‌های جدی اعلام کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم تا در مسیر توسعه استان از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده کنیم تا بتوانیم در میان مدت و بلند مدت به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
وی با قدردانی از انجمن جامعه‌شناسی توسعه پایدار استان اردبیل در برگزاری سمپوزیوم توسعه اجتماعی اردبیل در گرامیداشت هفته این استان اظهار کرد: ما به وجود اساتید و محققان برجسته این استان در سراسر کشور افتخار می‌کنیم و بر این باوریم با استفاده از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی این اساتید دانشگاه می‌توانیم مسیر توسعه این استان را بیش از گذشته با سلامت و دقت لازم طی کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.