محمد تاسمه روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: عزم دولت برای تحقق اشتغال و توسعه روستایی جدی است، و با ارائه تسهیلات کم بهره و دیگر حمایت های جانبی به دنبال افزایش تولید و اشتغال روستائیان است.
وی افزود: با توجه به بافت اقتصادی و اجتماعی شهرستان ملکشاهی روستاها محور اصلی تولید و اشتغال هستند که لازم است ظرفیت های روستا شناسایی و مردم با حمایت و همراهی مسئولان دولتی زمینه تولید و اشتغال را افزایش دهند.
فرماندار ملکشاهی با اشاره به برنامه دولت برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان یادآور شد: سقف تسهیلات روستایی یک میلیارد ریال و با سود 6 درصد تعیین شده و تاکنون 15 نفر در سطح روستاهای این شهرستان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
تاسمه اضافه کرد: باید با حمایت و تقویت تولید در روستاها در قالب حمایت از صنایع دستی، محصولات دامی و لبنی و باغداری و توسعه صنعت گردشگری به ایجاد اشتغال پایدار دست پیدا کنیم.
وی مهمترین ظرفیت های شهرستان را برای ایجاد اشتغال، گردشگری، مراتع و جنگل های غنی (دامداری، زنبورداری) و شیلات برشمرد و گفت: امسال قصد داریم با تشکیل اتاق فکر در تمامی روستاها بتوانیم اشتغال را به معنی واقعی آن محقق سازیم.
فرماندار ملکشاهی آمادگی دولت را برای پرداخت تسهیلات کم بهره و بدون بهره در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال در روستاها اعلام کرد و گفت: پروسه اشتغال چهار رکن دارد که مردم به عنوان متقاضی و مجری طرحهای تولیدی، دولت به عنوان فراهم کننده بسترهای لازم و هماهنگ کننده، دستگاه های اجرایی و بانک ها به عنوان پرداخت کننده تسهیلات این چهار رکن را تشکیل می دهند.
فرماندار ملکشاهی با بیان اینکه همه باید برای تولید و اشتغال پای کار بیایند یادآور شد: لازم است رسانه ها نیز در جهت اطلاع رسانی برنامه های دولت بویژه در سطح روستاها به یاری مسئولان بیایند.
شهرستان 30 هزار نفری ملکشاهی دارای 2 بخش گچی و مرکزی و سه دهستان شوهان، چمزی و کبیرکوه و 27 روستا است.
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.