به گزارش ایرنا ، داود شایقی روز یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی خلخال افزود: در سال جاری بیش از 145 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان اردبیل به خلخال اختصاص یافته که این اعتبار 10.5 درصد از مجموع هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته امسال به استان است.
وی اظهار داشت: برغم کاهش 40 درصدی اعتبارات ملی و 50 درصدی اعتبارات استانی امسال در سطح کشور مجموع اعتبارات استانی و ملی خلخال در سال جاری به بیش از 800 میلیارد ریال می رسد.
او گفت: اولویت توزیع اعتبارات خلخال با محوریت توسعه و ایجاد زیرساخت های گردشگری است.
شایقی افزود: با تلاش و پیگیری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس اعتبار تخصیص یافته برای ادامه عملیات اجرایی راه اصلی خلخال به منجیل از 100 میلیارد ریال سال گذشته به 190 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.
او همچنین گفت: با تکمیل و بهره برداری از این راه اصلی ، مسیر فعلی خلخال به مرکز کشور از طریق شهرهای کلور ، درام و منجیل 80 کیلومتر کاهش یافته و بدلیل واقع شدن راه در منطقه نیمه گرمسیری استفاده بدون خطر و برف و کولاک از این راه برای رانندگان به تهران امکان پذیر می شود.
شایقی بیان کرد: برای تکمیل راه توریستی خلخال به ماسوله در استان گیلان نیز 90 میلیارد ریال از اعتبارات استانی سال گذشته به این طرح تزریق شده که پیش بینی می شود امسال تکمیل شود.
او اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح راه سازی مهم خلخال و در صورتی که 20 درصد از 6 میلیون گردشگر ورودی به شهر توریستی ماسوله گیلان از طریق راه جدید وارد خلخال شوند، یک میلیون و 200 هزار گردشگر از طریق این مسیر توریستی وارد استان اردبیل شده و صنعت گردشگری این استان رونق خواهد گرفت.
بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در سال جاری 100 میلیارد ریال اعتبار از سرجمع بودجه سال 97 در اختیار وی قرار گرفته که این اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی ، طرح های هادی روستایی و اجرا و تکمیل طرح های راه سازی هزینه خواهد شد.
فرماندار خلخال هم گفت: ملاک و شاخص توزیع اعتبارات استانی نوع و نحوه عملکرد دستگاه های اجرایی در سال گذشته است.
فریدون بابایی با بیان اینکه اعتبارات سال گذشته خلخال با کمترین تغییرات توزیع همراه بود، افزود: در توزیع اعتبارات استانی محوریت و توسعه سه بخش مهم گردشگری ، معدن و کشاورزی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از جابه جایی اعتبارات توزیع شده در بین دستگاه های اجرایی گفت: در توزیع اعتبارات امسال تکمیل طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد به عنوان اولویت لحاظ شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.