فرماندار بیله سوارمغان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری یک هزار و 50 هکتار از زمین کشاورزی این شهرستان به کشت سبزی و صیفی جات از جمله هندوانه، خربزه، خیار، گوجه فرنگی ، فلفل ، لوبیا سبز و بادمجان اختصاص یافته بود.
وی با اشاره به آب بر بودن این محصولات بیان کرد: برای صرفه جویی در مصرف آب در سال زراعی جاری، صیفی جات در اراضی دیم شهرستان و با استفاده از سیستم آبیاری مدرن و قطره ای کشت شده است.
قبادی اظهار داشت: این میزان محصولات در راستای مدیریت بهینه آب، در اراضی بالادستی شبکه و با استفاده از آبیاری بارانی، نواری و به روش (tape) ) کشت شده که کاهش حدود 50 درصدی مصرف آب را در این اراضی به دنبال دارد.
فرماندار بیله سوار ادامه داد: کاشت محصولات آب بر از جمله هندوانه در شهرستان بیله سوار نسبت به سال گذشته با تدابیر و برنامه های انجام یافته و اجرای تغییرالگوی کشت کاهش 40درصدی داشته است.
قبادی خاطر نشان کرد: به ازای هر هکتار از جالیزارهای منطقه برای 6 نفر و در مجموع برای بیش از 6هزار نفر به صورت فصلی شغل ایجاد شده است.
فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه این محصولات به استانهای همجوار، جمهوری آذربایجان و حوزه کشورهای قفقاز نیز صادر می شود،گفت: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد کشور و بویژه دشت مغان می توانیم با صادرات صیفی جات به کشورهایی همچون روسیه می توانیم به رشد اقتصادی کشور کمک کنیم .
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.