به گزارش ایرنا، سید عبدالوهاب هاشمی شامگاه یکشنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب رودان افزود: برخورد جدی با متصرفان زمین ملی در این شهرستان صورت می گیرد.
وی اجرای طرح جلوگیری از کشت در زمین تصرفی را یکی از برنامه های مهم شورای حفاظت منابع آب رودان برشمرد و گفت: با هر گونه تصرف و کشت در زمین ملی در شهرستان رودان قاطعانه برخورد می شود.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان، بر ضرورت هم افزایی در راستای حفظ و مدیریت منابع آبی تاکید کرد و گفت: کاشت بی رویه و غیر اصولی از مهم ترین عوامل هدر رفت منابع آبی در رودان است.
هاشمی افزود: مقابله با بحران کم آبی برنامه جامع و اصولی همراه با رویکرد و نگاه علمی و کارشناسی را می طلبد.
وی کاهش کشت 70 درصدی هندوانه و 20 درصدی صیفیجات را از برنامه های شورای حفاظت منابع آب شهرستان در راستای اصلاح الگوی مصرف آب در حوزه کشاورزی برشمرد.
این مسوول گفت: رسانه ها نقش مهم و اثرگذاری در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی در زمینه حفظ و صیانت از منابع آبی دارند.
وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها، وقوع پدیده خشکسالی و بحران کم آبی در رودان، اهمیت فعالیت های رسانه ای برای آموزش و ترغیب مردم به صرفه جویی در مصرف آب دوچندان شده است.
هاشمی با تاکید بر ضرورت و لزوم فرهنگ سازی در راستای مدیریت مصرف در منابع انرژی، اضافه کرد: جلوگیری نکردن از مصرف بی رویه و مدیریت نامناسب بحران کم آبی، شهرستان رودان را در آینده به دشت تبدیل خواهد کرد.
وی با اشاره به این که اشتغال و اقتصاد رودان بر پایه کشاورزی استوار است، ترویج کشت اصولی و جایگزین، نیاز سنجی و توجه به توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان را از جمله راهکارهای مهم در زمینه مدیریت بهینه مصرف منابع آبی برشمرد.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و 80 درصد از جمعیت این شهرستان به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.