وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امضای تفاهمنامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حمایت از طرح‌های اشتغالزای حوزه گردشگری خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی ربیعی در بازدید از طرح گردشگری ازناو خلخال اظهار کرد: خوشحال هستیم که عده‌ای سرمایه‌گذار دلسوز در این منطقه طبیعی و بکر به فکر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی افتاده‌اند تا در کوتاه مدت زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان بیکار در قالب این مجموعه‌ها فراهم آید.
وی از طرح‌های گردشگری به عنوان رشته پرکشش حوزه اشتغال یاد و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور میلیون‌ها گردشگر در چنین مناطقی باید طرح‌های اشتغالزا در حوزه گردشگری مورد حمایت قرار گیرد تا اقتصاد منطقه نیز شاهد تحول باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما با گذر از جذب مسافر باید به فکر جذب گردشگر باشیم چرا که حضور گردشگران ایجاد تحول اقتصادی را منجر شده و زمینه یک تحول بنیادین را در اقتصاد چنین مناطقی به وجود می‌آورد.
ربیعی بیان کرد: علاوه بر عقد تفاهمنامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ما اخیرا با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرارداد همکاری امضا کردیم تا بستر توسعه فضای مجازی در بین گردشگران چنین مناطق طبیعی فراهم آمده و بیش از گذشته جذب گردشگران و مسافران را در این مناطق شاهد باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در ادامه برنامه سفر خود به شهرستان خلخال از مرکز نگهداری معلولان ذهنی مهرآفرین بازدید کرد.
ربیعی در این بازدید با حضور در جمع معلولان ذهنی این مرکز از آنها دلجوئی کرده و لحظاتی را در کنار آنها به گفتگو و صحبت‌های مهربانانه نشست.
وی همچنین در ادامه بازدید خود از مراکز تولیدی این بار در خلخال به سراغ یک واحد تولیدی پوشاک رفت که تعدادی از بیکاران شهر خلخال در این کارگاه مشغول تولید انواع البسه بودند که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید بر اهمیت تولید ملی و استفاده از پوشاک ایرانی در همراهی با کارآفرینان در مسیر ایجاد اشتغال مولد تاکید کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از مرکز قالیبافان در قالب طرح چابک و هوشمند موسسه رسام عرب‌زاده شهرستان خلخال بازدید کرد به طوری که در این مرکز تعدادی از بیکاران شهر خلخال با دریافت مواد اولیه و گذراندن دوره‌های تخصصی سعی می‌کنند در تولید انواع قالی‌های ابریشمی و ایرانی مشارکت کرده و هر دو ماه بافندگان فرش 6 متری را تولید و با پرداخت 1 میلیون و 105 هزار تومان دستمزد تولیدات خود را روانه بازار مصرف می‌کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.