مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی- هنری، علمی و مذهبی در قالب 24 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل خبر داد .
هاجر جمادیه در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل اظهار کرد: ما در تابستان امسال فعالیت‌های متنوعی را از نقاشی تا انیمیشن، موسیقی، سفال، نمایش عروسکی، رباتیک، هنرهای دستی، فیلم کوتاه و نمایش‌های خلاق و ... در خدمت کودکان و خانواده‌های آنان هستیم تا در یک فضای تربیتی سالم بتوانند از آموزش‌ها و مهارت‌های لازم بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه از هفته آینده و با برگزاری جشن آغاز فعالیت‌های تابستانی کانون برنامه‌های تدارک دیده شده در مراکز کانون در سطح استان اردبیل آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: ما برای کودکان و نوجوانان اردوهای درون استانی و شهرستانی را نیز تدارک دیدیم به طوری که منتخبین اردوهای شهرستانی و کودکان موفق در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی می‌توانند در اردوهای استانی نیز شرکت کنند که سال قبل برای پسران این اردو در خلخال برگزار شد و امسال این اردو ویژه دختران خواهد بود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل امامن فرهنگی، هنری، تاریخی و علمی را جزو برنامه‌ریزی‌های کانون برای کودکان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: دیدار با نخبگان و بزرگان شهر نیز در اولویت برنامه‌ریزی‌های کانون است که ما سال گذشته موفق شدیم چهره ارزشمند این استان استاد شاهی را به کودکان معرفی کنیم و در کنار آن امسال نیز سعی خواهیم کرد تا کودکان و نوجوانان را با مفاخر و چهره‌های شاخص این استان بیشتر آشنا کنیم.
جمادیه از تدارک انواع بازی‌های فکری و برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای متعدد بازی‌های بومی و محلی با تکیه بر فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه خبر داد و بیان کرد: جشنواره نمایش عروسکی نیز در تابستان برگزار شد و در کنار آن زمینه برای آغاز بیست و یکمین جشنواره قصه‌گوئی در سطح شهرستان، استان و منطقه‌ای فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه جشنواره قصه‌گوئی در سالجاری و در مراحل مختلف از تابستان شروع شده و در پائیز مرحله استانی و زمستان مرحله کشوری و بین‌المللی آن برگزار خواهد شد، اظهار کرد: سال قبل ما در بخش منطقه‌ای شاهد درخشش قصه گویان استان بودیم به طوری که 4 نفر از آنها در منطقه یک موفق به کسب رتیه شدند و در مرحله بین‌المللی نیز پریسا صدائی آذر موفق شد در بین منتخبین قرار گیرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل همچنین به برپائی چندین نمایشگاه نظیر جشن سرزمین من و همچنین جشن‌های محلی برای کودکان و نوجوانان در منطقه پارس‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: امسال در گرامیداشت هفته اردبیل کانون فعال‌تر از گذشته حاضر خواهد شد و در بخش‌های نقاشی، خوشنویسی و سفال شاهد رقابت کودکان و نوجوانان خواهیم بود.
جمادیه ادامه داد: خانواده‌ها باید به معنای واقعی به پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خود بها دهند تا با حضور آنها در یک فضای تربیتی سالم همراه با تخلیه هیجانات ذهنی و روحی آنها در فضاهای باشور و نشاط زمینه آمادگی و تعالی و پرورش آنها در بهترین شرایط فراهم شود.
وی اضافه کرد: نباید خانواده‌ها احساس کنند که تنها با ذهن خلاق کودکان در بخش ریاضی و علوم می‌توانند به پیشرفت آنها کمک کنند در حالی که با مشارکت دادن کودکان و نوجوانان در کلاس‌های هنری و فرهنگی بهتر و بیشتر می‌توانیم اهداف خود را تحقق بخشیم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بیان کرد: ما برای اینکه موقعیت شغلی مناسب برای فرزندانمان تدارک ببینیم باید مهارت شغلی و زندگی را به آنها از همین دوره کودکی و نوجوانی یاد دهیم تا با مواجهه با کمترین و کوچکترین مشکل از زندگی مایوس و دلسرد نشده بلکه با سرزندگی و شور و نشاط در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کنند.
وی به موفقیت‌های سال 96 کانون در قالب جشنواره قصه‌گوئی بین‌المللی و جشنواره رضوی اشاره و اظهار کرد: در مجموع 24 مقام در این جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی به ویژه جشنواره رضوی نصیب ما شد و در بخش انیمیشن موفق شدیم دو انیمیشن شایسته را تولید و در این رویداد مورد استفاده قرار دهیم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: در بخش فیلم کوتاه نیز توانمندی این استان به ویژه کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است و ما در تابستان امسال با همراهی کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنیم تا فیلم‌های مناسبی تولید و روانه رویدادهای ملی و بین‌المللی کنیم.
جمادیه به افتخارات چهار نفر از کودکان و نوجوانان استان در قالب مسابقات بین‌المللی رباتیک نیز اشاره و تصریح کرد: سه نفر از این افراد مقام‌های بین‌المللی خوبی را کسب کردند و امیدواریم در سالجاری نیز این موفقیت‌های تداوم یابد.
وی افزود: در سالجاری اولویت ما ترمیم و مناسب‌سازی خودروهای سیار روستایی است که قطعا با همکاری فرمانداری‌ها در شهرهای مختلف تلاش خواهیم کرد تا به این رسالت خود عمل کنیم و کتابخانه‌های سیار روستایی را که پیام‌آور علم و ادب برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم هستند در راستای آشنایی آنها با کتاب به عنوان یار مهربان اقدام عملی را به انجام برسانیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.