به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشت بری در خطبه های امروز نماز جمعه افزود: برغم کارهای بسیار مطلوب صورت گرفته از سوی قوه قضاییه هنوز با قوه قضاییه جمهوری اسلامی فاصله دارد و ایجاد تحول در آن ضروری بنظر می رسد .
وی گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در خصوص حفظ حقوق عامه ،جلوگیری از حیف و میل بیت المال ،مقابله و برخورد با تخریب محیط زیست ،منابع ملی و زمین خواری بنظر می رسد انجام اقدامات تکمیلی از جمله برخورد با مسایل فساد اقتصادی از سوی این قوه ضروری است .
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انجام اقدامات تحولی و جهادی در قوه قضاییه اظهار کرد: این قوه عامل کارامدی سایر دستگاه های نظام اسلامی ایران است و چنانچه کارآمدتر عمل کند سایر دستگاه ها نیز کارامدتر و و اصلاح خواهند شد .
خطیب جمعه خلخال گفت: نظارت برحسن اجرای قوانین در قانون اساسی کشور بعهده قوه قضاییه گذاشته شده و در صورتی که به این وظیفه بدرستی عمل شود جلوی بسیاری از تخلفات گرفته شده و مشکلات مردم نیز در بخش های مختلف جامعه برطرف می شود .
وی با بیان اینکه ارزیابی ها از نحوه عملکرد قوه قضاییه حاکی از وجود گلایه در بین مردم است اظهار کرد:سلامت قوه قضاییه در درجه اول اهمیت بوده و برخورد با موضوع فساد در این قوه همراه با تامین رضایت مردم با انجام اقدامات سلامت رفتاری و اخلاقی در بین قضات وکارکنان دستگاه قضایی باید موردتوجه قرار گیرد .
حجت الاسلام رشت بری با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی ادامه داد: جان ،مال و ناموس مردم بدست این قوه سپرده شده و انتظار می رود در مراجعات مردمی به این دستگاه حفظ شخصیت مراجعان که مجزای از محتوای پرونده های قضایی است از سوی قضات و کارکنان بدرستی ادا شود .
وی با تقدیر از تلاش قضات و کارکنان دادگستری خلخال گفت: خوشبختانه دستگاه قضایی این شهرستان مبرای از مسایل گفته شده در خصوص قوه قضاییه به معنای عام کلمه بوده در عین حال برخورد مناسب با مردم و احقاق حقوق عامه از اهم خواسته های به حق مردم از مسوولان وقضات دستگاه قضایی است .
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.