مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از طرح‌های علمی – پژوهشی دانشگاه‌ها با هدف اجرا و عملیاتی کردن این طرح‌ها استقبال می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محبوب حیدری در نشست مشترک با جامعه مهندسان در اردبیل اظهار کرد: در چند سال گذشته ما با سه دانشگاه علم و صنعت، دانشگذاه تهران و دانشگاه شیراز قرارداد همکاری در ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها به امضا رساندیم اما هر سه این طرح‌ها بی‌نتیجه و عقیم مانده است.  
وی خاطرنشان کرد: طرح تحقیقاتی که دانشگاه شیراز ارائه کرد بعد از اجرا به هیچ عنوان جوابگو نبود و به همین دلیل مورد پذیرش قرار نگرفت و طرحی که توسط محققان دانشگاه علم و صنعت ارائه شد اغلب کپی‌برداری از کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های سال‌های گذشته بود که به هیچ عنوان جوابگوی خواسته‌ها و نیازهای ما نبوده است به طوری که در عمل و اجرا این طرح با مشکلاتی روبرو می‌شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: سومین طرح مشترک مابین راه و شهرسازی استان و دانشگاه تهران به امضا رسید که این طرح نیز به دلیل برخی از نقص‌ها و عدم پشتیبانی‌ها مسکوت مانده است.
حیدری تصریح کرد: ما در سه حوزه ساماندهی سکونتگاه‌ها، بافت‌های تاریخی و فرسوده و بافت‌های ناکارآمد میانی خریدار طرح‌های خوب تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستیم و در این زمینه با محدودیت منابع اعتباری نیز روبرو نیستیم به شرط آنکه این طرح‌ها متناسب با اقلیم و شرایط منطقه‌ای و محلی ما باشد.  
وی گفت: در احداث ساختمان‌های دولتی و نمای آنها ما اخیرا و به دنبال گله‌مندی‌هایی که مهندسان و کارشناسان داشتند طرح‌های تیپ را کنار گذاشتیم و در نشست با مسئولان کشوری سعی کردیم مجوز طراحی‌های محله‌ای و منطقه‌ای را بگیریم تا این ساختمان‌ها متناسب با وضعیت معماری ما به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به برخی ضعف‌ها و نقص‌ها در حوزه شهرسازی و طراحی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها در محلات و مناطق مختلف بیان کرد: نباید مهندسان ما تنها به امضا کردن نقشه‌ها و مستندات بسنده کنند بلکه ضروری است در یک انسجام واقعی ساخت و سازهای شهری را نظام‌مند کنیم.

حیدری اضافه کرد: به هیچ وجه ساخت و سازهای اخیر ما در مناطق مختلف و همچنین عقب‌نشینی‌ها و بازگشایی‌های مسیرهای مختلف متناسب با طرح جامع شهری نیست که بهتر است تمام مسئولان شهری و مهندسان ما با هدف ارتقای سیمای شهری به این وضعیت توجه کرده و سر و سامان واقعی به فعالیت‌های این حوزه ببخشند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.