تهران – ایرنا – مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، امام خمینی (ره) را «نماد عدالت خواهی» و«احیاگر راه و سیره علوی در دنیای مدرن» توصیف کرد و گفت: پیروان راه امام (ره) همواره عدالت طلبی، ظلم ستیزی و احترام به انسانها را مبنای برنامه ها و عملکرد خود در سطح خرد و کلان قرار

«سیدضیاء هاشمی» امروز یکشنبه در مراسم معارفه چند تن از مدیران جدید خبرگزاری رسمی کشور با بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) افزود: پیام امام در شرایطی در جامعه آن روز ایران مورد استقبال قرار گرفت که از نظر ظاهری، اقتصاد کشور با اتکا به درآمدهای نفتی رونق گرفته و رفاه و امکانات شهری در حال رشد بود.
وی تصریح کرد: با این وجود، تبعیض و ظلم به صورت آشکار و نهان در جامعه رواج داشت و از همین رو، پیام امام و انقلاب که مبتنی بر عدالت طلبی، ظلم ستیزی و احترام به ارزشهای انسانی بود، با استقبال فراوان روبرو گشت.
این جامعه شناس گفت: پیام امام (ره) برگرفته از ذات و جوهره نهضت علوی و حسینی بود و از همین رو، تا دنیا هست، این پیام هم باقی خواهد ماند.
هاشمی، حرکت امام خمینی را یک حرکت انقلابی، اصلاح گرانه و با هدف دگرگونی در ساختار سیاسی جامعه با مشارکت مردم دانست و افزود: انقلاب امام (ره)، انقلاب آرمانها است. به همین دلیل، این انقلاب همواره ادامه دارد و راه و نام امام، همیشه زنده است.
این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در مقاطع مختلف تاریخی و جوامع گوناگون، نگاههای یک بعدی و تک ساحتی به دین وجود داشته است، یکی دیگر از ویژگیهای بارز امام خمینی را نگاه جامع به دین و تغییر رویکرد فقهی از موضوعات صرفا فردی به مسایل اجتماعی برشمرد.
مدیرعامل ایرنا با تاکید بر اینکه باید ویژگیها و پیام امام در همه حوزه های فردی و اجتماعی، جاری و ساری باشد، گفت: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با الهام از این نگاه، باید سازمانی عدالت طلب، ظلم ستیز و انساندوست باشد و برای تحقق آن، شجاعت به خرج دهد زیرا امام، انسانی عالم، عادل و شجاع بود.
وی افزود: ایرنای امام و انقلاب باید برخوردار از روحیه مبارزه با ظلم، جهل و تبعیض و اهل تقابل با فساد سازمان یافته اعم از آشکار و پنهان باشد و هم در سطح سازمانی و هم ملی و بین المللی این اهداف را دنبال کند.
هاشمی تصریح کرد: ما باید کارآمدی، شفافیت و عدالت را بطور جدی در جامعه مطالبه کنیم و سازمانی کمال جو، حق طلب و انقلابی باقی بمانیم.
مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه جوانان امروز حق طلب، آگاه و مستعد هستند، مسئولیت سازمانهایی نظیر ایرنا را در دفاع از حق الناس و مطالبات نسل جوان مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: ایرنا باید سازمانی اثرگذار در مسیر تحقق آرمانهای نهضت علوی و خمینی باشد و با شجاعت و فداکاری از ارزشها و دستاوردهای انقلاب همچون استقلال، آزادی، عدالت و کرامت انسانی دفاع کند.
هاشمی در این زمینه بر لزوم بازبودن باب نقد کارشناسی و مشفقانه و دلسوزانه در سازمان و جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: ما یک سازمان مجیزگو نیستیم بلکه باید نقدهای اجتماعی را مطرح و امید را در جامعه تقویت کنیم.
هاشمی که از دی ماه گذشته مسئولیت هدایت خبرگزاری رسمی کشور را بر عهده گرفته است، با اشاره به تحولات ایرنا و نتایج آن در حوزه های مختلف در ماههای اخیر، از آغاز «فصلی جدید و امید آفرین» در این سازمان خبر داد و اطمینان داد که خبرگزاری جمهوری اسلامی با نگاه حرفه ای و بهره گیری از فناوری های جدید، تحولات شکلی و محتوایی خود را در حوزه های گوناگون با شتاب بیشتر به پیش خواهد برد.
وی همچنین شبهای قدر را شب های بازاندیشی و تامل و تفکر در سرنوشت خویش و فرصت ارزشمندی برای بازگشت به خویشتن با قصد قرب الهی دانست و با گرامیداشت این ایام، فرارسیدن سالروز ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) را به همه آزادگان، حق جویان و عدالت طلبان جهان تسلیت گفت.
در این مراسم، «محمدرضا نادری گیسور» به عنوان مدیرکل جدید حوزه مدیرعامل و روابط عمومی، «محمد مهدی جلیلی در» مدیرکل اخبار چندرسانه ای، «کیوان کرجالیان» نماینده مدیرعامل ایرنا برای رسیدگی به مسایل دانشکده خبر در تهران و شهرستانها، «داود میاندهی» رییس مرکز ایرنا در استان تهران و خانم «فائزه طاهری» سردبیر فرهنگی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی معرفی شدند و از تلاشها و خدمات مدیران قبلی در این حوزها قدردانی شد.
فراهنگ** 1551 ** 9053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.