محمد ابراهیم محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارخانه به عنوان اولین واحد تولیدی از این نوع در استان می باشد که در زمینی به مساحت 200 متر مربع در روستای درآباد شهرستان سرعین احداث می شود.
او گفت: با شروع به کار این واحد تولیدی که در آن فرآوری، خشک کردن و بسته بندی زعفران انجام خواهد شد، زمینه اشتغال برای 2 تا 4 نفر به طور ثابت و 30 تا 50 نفر به صورت فصلی فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سرعین از مناطق نوپا در زمینه کاشت و تولید زعفران است ادامه داد: در عین حال گسترش کشت این محصول در مدت زمان کم قابل قبول بوده طوری که بیش از 5.5 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زعفران رفته است.
وی اظهار کرد: از این سطح بیش از 18 کیلوگرم زعفران برداشت شده که این میزان نسبت به سال قبل از آن افزایش 50 درصدی را نشان می دهد.
محمدی گفت: این کارگاه توسط یکی از تولیدکنندگان محصول زعفران در سرعین احداث می شود و محصول خود را با برند زعفران سرعین 59 عرضه می کند.
وی اظهارامیدواری کرد با افزایش بهره‌وری در برداشت زعفران و توانایی در عرضه این محصول بویژه در زمینه مباحث مربوط به بازاریابی ، بسته بندی و افزایش کیفیت بتوانیم از مزیت‌ های رقابتی این محصول بیشتر استفاده کنیم.
زعفران تولید شده در اراضی شهرستان سرعین از مرغوب ترین انواع زعفران است که دارای طعم و عطر بسیار خوبی می باشد که نیاز به وجود واحد فرآوری و بسته بندی این محصول در شهرستان احساس می شود.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.