غلامرضا میرزا حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امکانات لازم از قبیل رطویت سنجی، نصب دوربین در محوطه ها و باسکول مکانیزه در تمامی مراکز خرید فراهم شده و این مراکز بصورت 24 ساعته آماده خرید گندم و جو کشاورزان خواهند بود .
وی اظهار کرد: همانطور که در سال های گذشته کشاورزان از نحوه خرید رضایت داشتند امسال هم سعی شده آنها از نحوه عملکرد مباشران مراکز خرید رضایت داشته باشند.
وی گفت: هرچند مراکز خرید به اندازه کافی برای خرید گندم و جو دایر شده ولی با این حال انبارهای پشتیبان هم پیش بینی شده که در صورت نیاز از آنها استفاده خواهد شد .
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: نمایندگان تمام دستگاه های ناظر از قبیل استانداری ، فرمانداری ها ،سازمان بازرسی ،تعزیرات حکومتی و بهداشت و درمان در مراکز خرید حضور خواهند داشت.
میرزاحسینی با بیان اینکه گندم تولیدی استان از کیفیت بالایی برخوردار است افزود: بر اساس دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان امسال گندم دیم در داخل استان مصرف شده و از استان خارج نخواهد شد .
امسال خرید تضمینی گندم 1300 و جو 1030 تومان تعیین شده است.
بگفته مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل در سال زراعی جاری 305 هزار هکتار از اراضی استان گندم آبی و دیم کشت شده و پیش بینی می شود در سایه بارندگی های مناسب 610 تا 620 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.
همچنین قریب یکصد هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت جو آبی و جو رفته است و طبق پیش بینی 166 هزار تن محصول برداشت می شود.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.