به گزارش ایرنا،علی نواداد روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر فرصت مناسبی است تا ضمن اجرای برنامه های مختلف یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شود.
وی اظهار کرد : متاسفانه منویات و اخلاقیات دوران دفاع مقدس امروز در جامعه کمرنگ شده و به جای روحیه فداکاری، ایثارگری و پای بندی به اخلاق برخی حرکت ها دیگری که آسیب جدی را به جامعه می رساند در حال خودنمایی است.
وی با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس افزود: در جامعه فرهنگی و دینی باید ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در کنار صداقت، درستکاری و نوع دوستی رواج پیدا کند.
علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل هم در این جلسه گفت: تلاش می شود برنامه های سوم خرداد در شان و منزلت استان برگزار شود .
وی افزود: رونمایی از چهار عنوان کتاب ،تجلیل از خانواده های معظم شهدا، نشست با فعالان مجازی ،رونمایی از تولید کتاب صوتی ،گردهمایی بانوان ،برگزاری کارگاه آشنایی با دفاع مقدس در ادارات ،بازخوانی عملیات بیت المقدس از سوی رزمندگان ،غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا،دیدار با خانواده های شهدای سوم خرداد و برگزاری همایش پیاده روی خانواده های شهدا از جمله برنامه های سوم خرداد می باشد .
وی ضرورت تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان اردبیل را یاداور شد و گفت: 300 مدخل برای این دایرةالمعارف انتخاب شده که از این تعداد 260 مدخل تایید شده است.
استان اردبیل در دوران دفاع مقدس 3هزار 400 شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.