فرماندار اردبیل گفت: شایسته است دولتی‌ها و شبه‌دولتی‌ها از دخالت مستقیم در فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی و خدماتی پرهیز کرده و کار را به خود مردم واگذار کنند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در همایش شوراها در فرمانداری اردبیل اظهار کرد: بنده در چهار دوره به عنوان منتخب مردم در پارلمان محلی وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را برعهده داشتم و همچنان بر این باوریم جایگاه پارلمان محلی در احیای نهادهای مردمی و مدنی یک جایگاه بی‌نظیر است. 
وی خاطرنشان کرد: تمام اندیشمندان و محققان بر این باورند که در جامعه مدنی که مبنای آن قانون‌گرایی است باید به اکثریت آرای مردم احترام گذاشت که مصداق بارز این مجموعه در قالب شورا خلاصه می‌شود که با شفافیت و نظارت دقیق مردم فعالیت آنها انجام می‌شود. 
فرماندار اردبیل به دو مقوله پست‌های انتخابی و انتصابی اشاره کرد و افزود: برخی از نهادها نظیر شوراها، مجلس، رئیس‌جمهور و ... نهادهای انتخابی محسوب می‌شوند که اعضای این مجموعه‌ها با رای مردم برگزیده و مسئولیت را بر محور خواست و اراده مردم برعهده می‌گیرند. 
زنجانی ادامه داد: در هر عرصه‌ای که مردم با انتخاب اصلح‌ترین افراد را انتخاب کنند به یقین نتایج کارها مثبت خواهد بود و ما مسیری که در رسیدن به دموکراسی و آزادی طی کردیم یک شبه به دست نیامده و این به برکت خون شهدا و تبعیت از مسیر ولایت بوده است. 
وی گفت: هیچ نهادی به این سادگی حاضر نمی‌شود اختیارات خود را به منتخب مردم در شورا واگذار کند و هم‌اکنون تنها 20 درصد مدیریت‌های سیاسی، مالی و اداری در اختیار نهادهای انتخابی است.   فرماندار اردبیل تصریح کرد: کار در این عرصه نه تنها فساد و تخلف به همراه نخواهد داشت بلکه در یک فضای رقابتی، کارآمدی نمود پیدا خواهد کرد که برخلاف این فرآیند ما در مجموعه‌های دولتی با برخی ناکارآمدی‌ها و فلج شدن کار در یک سیستم مریض روبرو هستیم. 
زنجانی افزود: در نهادهای انتصابی که نقش مردم کمرنگ است به نسبت نهادهای انتخابی با یک فضای غیرشفاف روبرو هستیم که برخی فعالیت‌ها نیز با شرایط خاص و در پشت پرده انجام می‌شود. 
وی تجلی مردم‌سالاری و دموکراسی را در شکل‌گیری شوراها دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولتی‌ها و شبه‌دولتی‌ها دخالت مستقیم در اقتصاد دارند و در سایر عرصه‌ها نیز میدان‌داری می‌کنند ما نمی‌توانیم پویایی و شکوفایی را در این عرصه شاهد باشیم. 
زنجانی به تشکیل دولت سایه و تلاش برای حاشیه‌سازی‌ها در این زمینه برای دور کردن اذهان عمومی از مسیر واقعی گفت: از آنجایی که شوراها امین مردم هستند در همین نهادهای انتخابی به راحتی می‌توان زمینه تقویت اراده و باور مردم را فراهم کرد. 
فرماندار اردبیل تصریح کرد: شورای پنجم گام‌های منطقی در مسیر خدمت‌‌رسانی برداشته است و امیدواریم به صورت میدانی با بیان واقعیت‌ها و پاسخگوئی به خواست مردم بتوان کارهای درست و صحیح را انجام داد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.