به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در همایش گرامیداشت روز شوراهای شهر و روستا که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد،افزود: تقسیم کار بین شوراها و دستگاه ها که هر 2 کار خدمت رسانی به مردم را برعهده دارند، به معنای جدا بودن از یکدیگر نیست.
زاهدی همچنین گفت: یکی از راه های عملی برای تغییر قوانین شوراها این است که شورای عالی استان ها بر اساس اختیار قانونی که دارد، در این زمینه به مجلس شورای اسلامی لایحه بدهد.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تقویت شوراهای شهر و روستا از طریق اصلاح و بازنگری در قوانین امکان پذیر خواهد بود.
وی اضافه کرد: مشارکت در امور جامعه یکی از آرزوهای دیرینه مردم ایران در طول دوره های مختلف بود که حتی با انقلاب مشروطیت نیز محقق نشد تا در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی این آرزو جامه عمل پوشید.
زاهدی ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها انقلاب جهان بود که رهبر آن پس از پیروزی، شکل حکومت را به رفراندوم گذاشت و 99 درصد مردم به آن رای مثبت دادند.
وی با اشاره به تناقض برخی قوانین شوراها با قوانین دستگاه ها،ادامه داد: یکی از مشکلات قوانین مربوط به شوراها آن است که گاهی دستگاه اجرایی در برابر مصوبه شورای شهر و قانون دستگاه خود سرگردان می مانند.
استاندار قزوین افزود: دستگاه های اجرایی باید به احترام مردم هم که شده به خواسته های نمایندگان آنها در شورای شهر احترام گذاشته و تا حد امکان مصوبات آنها را منطبق بر قوانین خود انجام دهند.
وی افزود:از سوی دیگر شوراها نیز باید امکانات و محدودیت های دستگاه های اجرایی را بپذیرند.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به بحران جدی کم آبی در کشور و استان، شوراها را از بهترین ظرفیت های مردمی برای ترویج صرفه جویی دانست.
نهم اردیبهشت ما سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شوراها به عنوان روز شوراهای شهر و روستا نام گذاری شده است.
اولین دوره شوراهای شهر در سال 78 فعالیت خود را آغاز کردند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.