نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جانبازان با صبر و ایستادگی مثال زدنی سرمایه‌های معنوی و ارزشی انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در گرامیداشت روز ولادت حضرت ابوالفضل‌‌العباس(ع) و روز پاسداشت مقام جانبازان در قالب دیدار با علمداران حماسه در اردبیل اظهار کرد: انقلاب اسلامی در حیات طیبه همواره به فرزندان رشید خود در عرصه ایثار، جهاد و شهادت به خود می‌بالد که در این بین جانبازان هشت سال دفاع مقدس با رشادت تمام و صبر و حلم خود پرچمدار و نماینده این عزت و افتخار تمام هستند.
وی با بیان اینکه زندگی و ایثارگری قمر منیر بنی‌هاشم همواره چراغ و تابلوی هدایت برای جانبازان و ایثارگران ما هستند، خاطرنشان کرد: سراسر زندگی حضرت عباس(ع) مملو از حریت، عشق به ولایت و همچنین پاسداری از حریم اسلام و قرآن بوده که اوج این صفات برجسته را می‌توان در دشت نینوا و در یوم عاشورا به عینه مشاهده کرد.
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: امروز در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی ما باید قدردان مجاهدت جانبازان باشیم که بنا به مصلحت الهی در هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع جانبازی در راه اسلام و قرآن دست یافتند و سال‌هاست که با همراهی خانواده‌ خود همچنان به عهد و پیمانی که با شهدا بسته‌اند پایبندند.
عاملی گفت: امروز در حساس‌ترین شرایط دشمنان تلاش می‌کنند تا به عناوین مختلف ارزش‌های ما را که شهدا و جانبازان حریم‌دار آن بوده‌اند به نوعی مخدوش کنند که نباید نسل انقلابی امروز اجازه چنین تعرضی را داده و یا به دشمن فرصت میدان‌داری دهند.
وی ادامه داد: ما همچنان عزت و عظمت امروز خود را مرهون شهدای گرانقدر و جانبازان سلحشوری هستیم که لحظه‌ای از راه و مرام این انقلاب عقب نکشیدند.
امام جمعه اردبیل همچنین در روز زینت‌یافته به نام جانباز با سه نفر از جانبازان 70 درصد در اردبیل دیدار کرده و در منزل از این جانبازان عیادت کردند.
امروز در شهرهای مختلف استان و در سالروز ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز جشن و سرور و تجلیل از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در مناطق مختلف استان برگزار و یاد و خاطره ایثارگری و مجاهدت آنها گرامی داشته شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.