مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: یکی از شیوه‌های استکبار جهانی در تغییر هویت جامعه اسلامی ما باورسوزی و باورسازی در جامعه است که به نحوی تلاش می‌کند تا اعتماد عمومی را مخدوش کند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در همایش هیئت‌های مذهبی و کانون‌های مداحان و شعرای استان اردبیل با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: به درو از تعصبات جنسی باید گفت که حضرت زهرا(س) الگوی شایسته جامعه ماست و این خلقت مختص بانوان نیست.
وی با بیان اینکه بانوی بزرگ اسلام حجت حق روی زمین است و ما امروز ریزه‌خوار سفره عظمت و بزرگی فاطمه زهرا(س) هستیم، خاطرنشان کرد: برای همه بشریت این بانوی بی‌نظیر اسلام و منزلت و شخصیت آن می‌تواند مرام تبعیت از حق و دفاع از حریم عفاف و حجاب باشد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با قدردانی از حضور گرم روسای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان و شعرا و انجمن‌های اسلامی از نقاط مختلف استان در این همایش بیان کرد: ما باید از فرصت تبلیغ و آگاهسازی مردم بهترین استفاده را بکنیم تا دستاوردهای 40 ساله انقلاب را به خوبی تبیین کرده و این اصل را یادآور شویم که امروز بزرگترین نعمت الهی را در سایه پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که موحدان و دینداران در این سرزمین آزادانه و با عزت و افتخار تمام زندگی آبرومندی را دارند.
ستوده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک نظام آرمانی امروز از چهار طرف استکبار جهانی، دشمنان منطقه‌ای، سلطنت‌طلبان داخلی و خارجی و آنهایی که به دنبال ایجاد جنگ روانی و فرهنگی در کشور هستند مورد هجمه سنگین قرار گرفته است، بیان کرد: تلاش همه این گروه‌ها بر این است تا در این کشور برنامه‌ها و مدل‌هایی را اجرا کند تا اصالت اسلام و سیره اهل بیت زیر سوال رفته و ما از مسیری که 40 سال است طی می‌کنیم با ندامت و پشیمانی برگردیم.
وی یکی از این توطئه‌ها را وارونه‌سازی ارزش‌ها بیان کرد و گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا ارزش‌های جامعه ما را اعم از احترام به خانواده شهدا و ایثارگران وارونه جلوه داده و به جای ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی را تغییر ذائقه سبک زندگی مردم را به سمت تجملات سوق دهد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نمود این تغییر ذائقه را در دید مردم از بدو تولد و نامگذاری نوزاد تا پایان حیات توصیف و خاطرنشان کرد: سوال ما این است که چرا مدیران و مسئولان ما باید از مردم فاصله بگیرند و به نظر می‌رسد کمتر مسئولی است که در محلات مستضعف حضور داشته باشد به طوری که در همین شهر اردبیل اکثر مدیران و مسئولان ما در کارشناسان و حافظ زندگی می‌کنند در حالی که این خود نوعی فارصله گرفتن با مردم است.
ستوده با انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی که کاندیداها در زمان رقابت‌های انتخاباتی در مناطق محروم، مساجد و یا هیئت‌های مذهبی حضور یافته و بعد از انتخاب شدن این مجموعه‌ها را به فراموشی می‌سپارند، افزود: گلایه ما از نمایندگان مجلس این است که به چه دلیل در بودجه سال 97 ماده 17 را حذف کرده و نسبت به کمبود اعتبارات فرهنگی گام برداشته‌اند.
وی باورسوزی و باورسازی را دیگر تهدید دشمن در ماه‌های اخیر اعلام کرد و گفت: اولین شاکله باورسوزی تبعیض در جامعه و نبود رفاه عمومی است که قطعا مردم با دیدن تبعیض‌ها و برخی بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مسایل عمومی و اجتماعی به نوعی بی‌اعنمادی می‌رسند در حالی که اصلی‌ترین مدافع انقلاب و سرمایه اجتماعی باور مردم است که دشمن آن را هدف قرار داده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل سومین هجمه را فرهنگسازی برای رواج آداب و رسوم غربی اعلام و تصریح کرد: این پسندیده نیست که کشور ما بزرگترین وارد کننده وسایل زیبایی و آرایشی باشد و در حالی که دین اسلام به ساده‌زیستی و تمیزی تاکید دارد ما بخواهیم این ظاهرسازی‌ها را در اجتماع بیشتر از سوی بانوان در قالب آرایش‌های زننده ببینیم.
ستوده در ادامه به تلاش دشمن برای ترویج زیبایی‌های فریبنده شهرنشینی و خالی شدن روستاها را یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه نیز کار به جایی رسیده است که هم اکنون تنها 30 درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند و هر روز از تعداد آنها کاسته می‌شود.
وی دعوت به نافرمانی و شورش، دامن زدن به مسایل قومی و مذهبی را از دیگر تهدیدهای استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: ما باید با علم و برهان و دلیل مردم را متوجه برخی کاستی‌ها و شرایط خاص کشور کنیم تا دشمن نتواند به تفرقه افکنی خود ادامه دهد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل سیاه‌نمایی را دیگر راهبرد دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: تا زمانی که سکاندار کشتی انقلاب شخصیتی سالم و صالح است قطعا دشمن در این سیاه‌نمایی‌ها موفق نخواهد بود هر چند که جنگ و تحریم و کارشکنی‌های دشمن وضعیت کشور را در سال‌های اخیر به نقطه نمود کمبودها و برخی ضعف‌های اقتصادی کشانده است.
ستوده در ادامه به موضوع گفتمان مرجع‌سازی مصنوعی اشاره و اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و مداحان ما باید اجازه ندهند تا عده‌ای بی‌سواد به شکل تصنعی اقدام به تبلیغ تفکر مغایر با اندیشه‌های ناب اسلام و تشیع کنند هر چند که عده‌ای با مرجع‌سازی نظیر اظهارات سخیف شیرازی به دنبال القای برخی از تفکرات تصنعی هستند.
وی بی‌اعتبار کردن الگوهای رایج جامعه و توهین به مقدسات و اماکن اسلامی و علما را دیگر تلاش دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: باید در مقابله با این جریان منطقی و عقلانی رفتار کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.