به گزارش ایرنا، معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه کشور عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقه ویژه طلبه های ایرانی و غیر ایرانی به همراه خانواده های آنها است و تمام گروه های سنی امکان شرکت در آن را دارند.
حجت الاسلام حمید ملکی با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اشاعه بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی در جامعه بویژه در بین طلاب افزود: به منظور تحقق مطالبات معظم له ، از حدود سه ماه پیش ستاد ترویج فرهنگ کتابخوانی با محوریت معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه تشکیل، و مسابقه یاد شده نیز یکی از اقدامات آن است.
وی مجموعه هایی مانند معاونت های فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه، مرکز خدمات حوزه های علمیه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را از جمله اعضای ستاد مذکور عنوان کرد، و افزود: تاکنون 14 جلسه این ستاد برگزار، و تعامل و هم افزایی خوبی پیرامون مقوله کتابخوانی میان آنها ایجاد شده است.
ملکی در مورد نحوه برگزاری این مسابقه و چگونگی شرکت علاقه مندان نیز گفت: شیوه برگزاری این مسابقه به صورت مجازی است و شرکت کنندگان باید از میان 10 کتاب پیش بینی شده یکی را انتخاب و پس از مطالعه در بازه زمانی مشخص، به سوال ها پاسخ دهند.
وی با ذکر عناوین این کتاب ها هر آیه یک قصه، تن تن و سند باد، دخیل عشق، همسران همراه، هنر زندگی کردن، سبک زندگی زنان، آن بیست و سه نفر، توقف ممنوع، راه و رسم پرهیزکاران و فرهنگ نامه تهجد را از از جمله آن برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت سبک زندگی و دغدغه های فرهنگی مرتبط با آن تلاش شده تا موضوع کتاب های گزینش شده حول این مساله باشد.
وی با بیان اینکه این مسابقه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب آغاز و تا سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن ادامه پیدا می کند، افزود: نحوه انجام مسابقه به گونه ای است که سوال های آن به صورت لحظه ای تغییر می کند، و به همین علت امکان فاش شدن آن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه برای کتاب های مسابقه از سوی ناشران آنها تخفیف هایی گرفته شده است، افزود: این کتاب ها به صورت فایل پی. دی. اف نیز تهیه و در دسترس قرار گرفته است که طلبه های ایرانی با مراجعه به سایت www.pajoohaan.ir و طلبه های غیر ایرانی نیز از طریق سایت www.cev.miu.ac.ir می توانند اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.
معاونت تبلیغ حوزه های علمیه با بیان اینکه برای کودکان 7 تا 12 سال کتاب های خاصی در نظر گرفته شده است، افزود: کلیه کتاب های این مسابقه صرفا جنبه پیشنهادی دارد و برای همه شرکت کنندگان این امکان وجود دارد به غیر از کتاب های مختص کودکان، به دلخواه خود کتاب مورد نظرشان را انتخاب کنند.
7403 / 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.