به گزارش ایرنا ، دکتر علی اصغر فرشاد روز پنجشنبه در اولین مجمع سلامت استان اردبیل گفت: این نابرابری ها با تشکیل مجمع سلامت و احصای شاخص های عدالت در سلامت قابل شناسایی است و وزارت بهداشت در نظر دارد شاخص های استانی را در این باره مورد بررسی قرار دهد.
وی گفت: 69 شاخص عدالت در سلامت وجود دارد که باید در استان ها تفکیک و نواحی و مناطق شهر و روستا بر اساس این شاخص ها ارزیابی شود.
فرشاد بیان کرد: در این شاخص ها نقاط ضعف و قوت هریک از استان ها و شهرستان ها درباره سلامت مشخص می شود، طوری که ممکن است برخی شهرستان ها و استان ها در برخی شاخص ها برتر و در برخی شاخص ها وضعیت مناسبی نداشته باشند.
او خواستار مشارکت دستگاههای اجرایی و فرمانداری ها در این زمینه شد و افزود: همه دستگاههای اجرایی و فرمانداری ها موظف هستند در برآورد شاخص های سلامت مشارکت جدی داشته باشند.
فرشاد همچنین با اشاره به مشارکت مردم محله ها در مجمع سلامت گفت: در محله های مختلف شهرها محفلی برای فعالیت های اجتماعی مردم ایجاد شده و مراکز بهداشت ضمن ثبت نام آموزش های لازم را به مردم ارائه می دهند.
وی ادامه داد: با این کار وضعیت جسمانی مردم در هر یک از محله ها اعم از میزان چاقی ، قند خون ، فشار خون ، دخانیات و اعتیاد مشخص شده و مورد سنجش قرار می گیرد.
فرشاد بیان کرد: مجمع سلامت متشکل از نخبگان محله ها خواهد بود تا اولویت ها مشخص و برای رفع آن تصمیم گیری شود.
وی گفت: اگر مواردی در محله ها رفع نشود به شهرستان ارجاع شده و باز در صورت رفع نشدن به مجمع استان ارجاع می شود.
اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل هم در این مراسم گفت: در این استان درباره شاخص های سلامت اعم از چاقی ، قند و فشار خون مشکلات بیشتری داریم که ضروری است تا 2 هفته آینده شاخص های سلامت بررسی و احصا شود.
وی افزود: تمام فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی باید مشارکت جدی داشته باشند تا دقت بیشتری در بررسی و سنجش شاخص ها صورت پذیرد.
استاندار اردبیل احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی را ضروری دانست و افزود: احداث این بیمارستان با جدیت پیگیری می شود.
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.