مسئول کانون‌های مساجد استان اردبیل گفت: 313 مسجد در استان اردبیل نسبت به برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با محتوای غنی دینی، فرهنگی و اسلامی اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، نادر سقا در جلسه هماهنگی برنامه‌های اعیاد شعبانیه در اردبیل اظهار کرد: ما در طول سال و با محوریت مساجد برنامه‌های مختلفی را به همت کانون‌ها برگزار می‌کنیم و آمادگی داریم در سالجاری نیز در مناسبت‌های مختلف به ویژه جشن‌های اعیاد شعبانیه مشارکتی جدی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دو ماه معنوی شعبان و رمضان را در پیش رو داریم تمام تلاش‌مان بر این است تا تا با آماده‌سازی فضای مساجد و نظافت و طهارت و پاکی آنها زمینه حضور مومنان و شیفتگان معنوی را فراهم کنیم.
مسئول کانون‌های مساجد استان اردبیل گفت: در 313 مسجد شاخص استان اردبیل برنامه‌های اعیاد شعبانیه برگزار خواهد شد و امیدواریم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سعی کنیم تا برخی شبهه‌افکنی‌ها و اظهارات انحرافی را در حوزه مهدویت برطرف کنیم.
سقا افزود: ما در سال گذشته موفق به برگزاری دوره آموزشی مهدویت برای ائمه جمعه و جماعات استان شدیم و امسال نیز قصد داریم تا شبیه این دوره را در فرصتی مناسب برگزار کنیم.
وی رویکرد امسال کانون را توجه به توسعه و تقویت برنامه‌های آموزشی و آگاهسازی اعلام و تصریح کرد: بر این باوریم تقویت و تدارک چنین برنامه‌های آموزشی به تغییر سبک زندگی غربی کمک کرده و گرایش مردم را به سمت آداب، سنن و رسوم ملی و مذهبی سوق می‌دهد.
در این جلسه رئیس هئیت‌های مذهبی و معاون صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان در عرض ارادت به محضر صاحب‌العصر به تعامل و تقویت ارتباط بیشتر نهادهای فرهنگی در برگزاری باشکوه چنین رویدادهایی تاکید و ضرورت همگرایی بیشتر را در برگزاری چنین برنامه‌ها اعلام کردند.
حجت‌الاسلام علی نسب معاون اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: جشن‌های نیمه شعبان در 10 امامزاده استان اردبیل نظیر امامزاده سیدصدرالدین و امامزاده عبدالعزیز نیار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.