رئیس حوزه هنری استان اردبیل‌ گفت: مردم با رفتن به سینما، تئاتر و خرید آثار هنرمندان به تقویت هنر انقلابی و اسلامی که دارای برجستگی‌های خاص است کمک کنند .

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، امیر رجبی در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: جبهه غرب در یک جنگ نابرابر نرم علیه انقلاب اسلامی با استفاده از ابزار هنر نهایت سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا نسل آینده را از مسیر حق و حقیقت دور کند .

وی خاطرنشان کرد: هالیوود و سایر غول‌های هنری و سینمایی با تولید صدها فیلم، انیمیشن، کارتون و دیگر تولیدات هنری در فضای مجازی و ماهواره‌‌ای سعی می‌کنند آثاری را هم‌راستا با اهداف مادی خود تولید و عرضه کنند تا مخاطبان خود را در کشورهای مختلف تحت تاثیر اندیشه‌ها و تفکرات سوء خود قرار دهند .

رئیس حوزه هنری استان اردبیل‌ با بیان اینکه جبهه غرب به دنبال سوءاستفاده از ابزار هنر برای انتقال پیام و مفاهیم مادی و انحرافی خود است، تصریح کرد: ما در چنین فضا و شرایطی باید قابلیت هنر خود و همچنین هنرمندان را بشناسیم و با حمایت از آنها سعی کنیم تا هنر ارزشی، دینی، معنوی و اخلاق‌مدار ترویج و توسعه یابد .

رجبی بهترین ابزار انتقال پیام راستین را به نسل  نوجوان و جوان با بهره‌گیری از توانمندی‌های هنری یادآور شد و گفت: در شرایط کنونی که تحولات سریعی را در سطح جهان شاهد هستیم تولید یک فیلم خوب می‌تواند به اندازه صدها سخنرانی، خطابه و حتی کتاب تاثیرگذاری داشته باشد ولی ما از این ابزارها نتوانستیم تاکنون به نحو مطلوب استفاده کنیم .

وی بیان کرد: در این بین ما از معرفی هنر بااصالت انقلابی، ارزشی و اسلامی با تلاش هنرمندان متعهد غفلت کرده‌ایم که این خود یک شرایط غیرقابل قبول و منفی برای ما پدید آورده که ضرورت دارد در شرایط کنونی و برای مقابله با جنگ نرم دشمنان در راستای معرفی هنر انقلابی و اسلامی تلاش کنیم .

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی بهانه‌ای است تا ما با بها دادن به برجستگی‌های این هنر ارزشمدار که نمونه آن را در تولید آثار فاخری همچون اذان و مداحی موذن‌زاده‌ها و سایر افتخارآفرینان این عرصه شاهد هستیم بتوانیم همچنان در حوزه تعلیم و تربیت چنین هنرمندان بااصالت تلاشی راستین انجام دهیم .

رجبی بهره‌گیری از شیوه‌های جدید و تکنیک‌های نوین را در این عرصه یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما باید از همه فرصت‌ها حتی فضای مجازی و فضای رسانه‌ای بهترین استفاده را بکنیم تا با معرفی هنرمندان متعهد و آثار ارزشمند آنها مردم را ترغیب و تشویق به استفاده از این آثار کنیم .

وی ادامه داد: در حال حاضر فیلم سینمایی به وقت شام به عنوان یک اثر فاخر انقلابی و اسلامی روی پرده سینماهاست و چه بهتر است که خانواده‌ها دست فرزندان خود را گرفته و همراه با آنها در حمایت از آثار فاخر هنر انقلابی و دینی در سینماها حضور یابند .

رئیس حوزه هنری استان اردبیل‌ اظهار کرد: در حمایت از این هنرمندان و دیدن آثار فاخر آنها در بخش‌های مختلف انتظار می‌رود همه مردم به ویژه خانواده‌های متدین نسبت به دیدن و بهره‌گیری از جاذبه‌های چنین هنر فاخر پیشقدم شوند که خود این حرکت حمایت از تولید آثار هنری انقلابی و اسلامی است .

رجبی یاد و خاطره شهید آوینی را به عنوان هنرمند شاخص در این عرصه گرامی داشت و گفت: ما در سال جدید نیز در دو بخش آموزش و تربیت هنرمندان و تولید آثار فاخر در این زمینه آستین بالا زده‌‌ایم و آماده حمایت از هنرمندان و فعالان این عرصه در کنار سایر دستگا‌‌ه‌های فرهنگی و هنری هستیم
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.