به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت روز شنبه در ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان همدان، افزود: با این رویکرد به دنبال دعوت از سرمایه گذاران به رویداد همدان 2018 برای کسب عایدی مناسب از این رویداد فراملی هستیم.
وی از شهردار همدان به دلیل در اختیار گذاشتن ساختمانی مناسب برای این منظور قدردانی کرد و گفت: همدان رتبه اول کشور در شاخص مشارکت اقتصادی را کسب کرده که نتیجه تلاش همه مدیران و حمایت مردم است.
نیکبخت با بیان اینکه براساس اعلام وزارت کشور این استان با 3.5 رتبه صعود، رتبه نخست مشارکت اقتصادی را در میان دیگر استان ها کسب کرده است، افزود: مشارکت اقتصادی، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از تولید در راستای افزایش اشتغال باید در راس امور قرار گیرد.
وی با اشاره به نام گذاری سال 97 با عنوان 'حمایت از کالای ایرانی' افزود: هیچ دستگاهی حق خرید کالای خارجی را ندارد، مگر مشابه داخلی نداشته باشد و ذیحساب ها اجازه فاکتور کردن کالای خارجی را ندارند.
وی اظهار کرد: نظارت بر کیفیت کالا اصل و مبنای کار است و کالا برای صادرات و مصرف داخلی باید کیفیت داشته باشد و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد در این زمینه باید ورود جدی کنند.
استاندار همدان با بیان اینکه بازدید از غار علیصدر 66 درصد در تعطیلات نوروزی افزایش داشته است، یادآوری کرد: هیچ شکایتی از نحوه ارائه خدمات به مسافران استان در تعطیلات نوروزی ثبت نشده است.
نیکبخت اظهار کرد: رسانه ها باید در تبلیغ رویدادهای همدان 2018 تلاش کنند چراکه اگر از این شرایط به نحو مطلوب استفاده نشود، ضرر می کنیم و باید از رویدادهای همدان 2018 سرمایه گذار جذب کرد.
استاندار همدان ادامه داد: پرواز دو سویه همدان - تهران از 18 فروردین امسال توسط هواپیمای ای.تی.آر که بعد از توافق برجام توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر خریداری شده است، برقرار می رود.
وی اظهار کرد: این پرواز به جز روزهای چهارشنبه و جمعه در مابقی روزهای هفته به صورت رفت و برگشت انجام می شود.
نیکبخت یادآوری کرد: مدیران ماموریت های کاری را از طریق این پرواز انجام دهند تا پرواز همدان - تهران ثابت شود.
وی با بیان اینکه قیمت بلیط این پرواز فقط 800 هزار ریال است، ادامه داد: مدیران برای 2 روز ماموریت کاری به تهران علاوه بر خودرو، راننده نیز به همراه دارند که هزینه های بالایی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه پروازهای روزانه همدان - تهران از امروز شروع می شود، افزود: ساعت های این پرواز اصلاح می شود و تعهد کرده ایم 80 درصد مسافران پرواز تامین شود وگرنه پروازها کنسل خواهد شد.
استاندار همدان با بیان اینکه باز آفرینی شهری ابتکار رئیس جمهوری دولت دوازدهم است، خواستار جدی گرفتن این طرح توسط مسئولان شد.
نیکبخت خواستار انتشار فراخوان جذب توسعه گر شد و افزود: حاشیه شهرها باید مورد توجه قرار گیرد و از اولویت ها باشد.
وی ادامه داد: به رئیس جمهوری پیشنهاد دادم که دستور دهد اختیار زمین های در اختیار دستگاه های اجرایی را به استانداران بدهند تا کار شتاب بیشتری بگیرد.
استاندار همدان اظهار کرد: پیاده راه های همدان در کشور جا باز کرده است و برخی استان ها قرار است تیمی برای الگوبرداری به همدان اعزام کنند.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.