حیدر عالیشوندی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رسالت مدیران ساده زیستی است و در کنار توجه زبانی مسئولان باید در عمل به حمایت از محصول ایرانی اعتقاد داشته باشند تا حمایت از کالای باکیفیت داخلی به طور جدی تحقق یابد.
فرماندار شیراز بیان کرد:رهبر معظم انقلاب با شناخت از شرایط جامعه کنونی ایران، عرصه بین الملل و همچنین وضعیت اشتغال و بیکاری حاکم بر کشور امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند که تاکید ایشان حمایت از تولید ملی برای اشتغال زایی فراگیر است.
عالیشوندی اظهار کرد: اگر می خواهیم شاهد به ثمر نشستن اهداف جهاد اقتصادی در کشور باشیم باید همه از کالای ایرانی حمایت و آن را مصرف کنیم زیرا استفاده از کالای ایرانی رونق اقتصادی را به دنبال دارد و مصرف محصول داخلی از جمله راهکارهای جامعه برای حمایت از تولید و اشتغال است.

** تولیدکنندگان ایرانی مصرف کننده را محترم بشمارند
فرماندار شیراز توجه و حمایت از کالای ایرانی را تنها مختص مصرف کنندگان ندانست و گفت: تولیدکنندگان نیز باید با ارائه کالاهای با کیفیت برتر و قیمت پایین تر با کالای خارجی رقابت کنند و اجازه ندهند مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند.
عالیشوندی گفت: تولیدکنندگان باید حقوق مصرف کننده ها را محترم بشمارند و کالای مرغوب روانه بازار کنند و مصرف کننده نیز باید تا زمانی که جنس ایرانی خوب و با کیفیت است کالای خارجی نخرد زیرا خرید کالای ایرانی با کیفیت افتخار ملی است.
فرماندار شیراز گفت:باید از همه ابزارها همچون کار فرهنگی، تبلیغاتی و آماده سازی فکرو رفتار نوجوانان و حتی کودکان نیز بهره برد و از رسانه ها ، آموزش، تعلیم و تربیت کمک گرفت.
وی با تاکید بر اینکه خرید کالای ایرانی تشویق اقتصاد ملی است و باید از ورود کالای خارجی و اجناس تقلبی به داخل کشور جلوگیری کرد افزود: حمایت از کالای ایرانی پاسداری از اقتصاد ملی است و بلعکس آن مصرف کالای خارجی بیکاری جوانان ایران را بدنبال دارد.
عالیشوندی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی اگر نیاز باشد باید اصلاح قوانین مالیاتی و گمرکی نیز در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.