اصغر سلیمان زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این چهار طرح شامل شبکه پایاب سد خداآفرین مغان ،سد احمد بیگلو مشگین شهر ، سد عمارت گرمی و سد تازه کند گرمی است که هم اکنون در این طرح ها چهار هزار نفر مشغول بکار هستند.
وی بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین افزون بر 62 هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی منطقه مغان به آبی تبدیل می شود و پیش بینی شده تا پایان سال 97 این شبکه به بهره برداری برسد.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح را 55 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 نفر در این سد مشغول به کار هستند و پیمانکاران هم مجدانه در تسریع عملیات اجرایی این طرح فعال می باشند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی سد عمارت گرمی هم عنوان کرد: این سد با ظرفیت ذخیره 182 میلیون متر مکعب آب نقش مهمی را در توسعه اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.
سلیمان زاده میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را 54 درصد اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این سد با سرعت پیش می رود و پیش بینی شده تا آخر سال 97 آبگیری و افتتاح شود.
وی در باره عملیات اجرایی سد احمد بیگلو مشگین شهر هم گفت: عملیات اجرایی این طرح هم در مرحله پایانی است و شبکه آن هم به سرعت در دست اجرا است که در سال 97 به بهره برداری می رسد .
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد : یکی دیگر از سدهای مرزی استان که در بهترین مکان ایجاد شده و جزو بهترین سدها به لحاظ کیفیت بالای آب محسوب می شود سد تازه کند گرمی مغان است که هم اکنون 39 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.