به گزارش ایرنا ، عباس جعفرزاده روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: طرح توزیع نهال در هر یک از خانوارهای این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز اجرا می شود و نمود جدیدی دارد.
او به توزیع بیش از 10 هزار اصله نهال رایگان در این شهرستان در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: این طرح با تامین نهال های سازگار با شرایط جوی از سوی اداره منابع طبیعی و با همکاری نیروی مقاومت بسیج سپاه با هدف ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه اجرا می شود.
وی اظهار کرد: برنامه های گرامیداشت هفته منابع طبیعی از 15 اسفند با غرس نهال در محوطه مدرسه توحید روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز و با برنامه های آموزشی و ترویجی ادامه خواهد یافت.
فرماندار خلخال نیز در این نشست از اداره منابع طبیعی به عنوان برترین و موفق ترین اداره در اجرای وظایف محوله در صیانت از عرصه های طبیعی یاد و از تلاش مدیر و کارکنان این اداره تقدیر کرد.
فریدون بابایی گفت: در حالی که در مسیر راه توریستی خلخال به اسالم سطح گسترده ای از مراتع و جنگل ها به ویلا سازی و گسترش بنا در عرصه های ملی حوزه استحفاظی استان گیلان اختصاص یافته و حیات جنگل با تهدید جدی در این مسیر مواجه شده تلاش مسئولان اداره منابع طبیعی خلخال مانع از احداث بنا و یا تخریب جنگل و مرتع در حوزه استحفاظی این شهرستان شده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، 85 درصد از کل جنگل های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده است.
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.