مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: در حال حاضر یک هزار و 400 طلبه اعم از خواهر و برادر در استان اردبیل تحصیل می‌کنند که نیمی از آنها طلبه برادر و نیم دیگر خواهر هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام نوروزی در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: حوزه‌‌های علمیه با چند هدف اقدام به پذیرش طلبه از بین جوانان معتقد و مومن می‌کنند که استنباط، تبیین و تعمیق آموزه‌های اسلامی و مکتب تشیع، تبیین روش‌مند و صیانت هوشمند از اسلام ناب و مکتب تشیع، نظریه‌پردازی در تولید علوم مختلف به ویژه علوم انسانی و علوم دینی و اعتقادی، تربیت نیروی انسانی برای توانمندسازی شرایط جامعه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما با چند رویکرد تربیت نیروی انسانی را در حوزه‌های علمیه انجام می‌دهیم که تبلیغ برای عموم افراد جامعه، تدریس در دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، عهده‌داری مناصب حساس در قوه قضائیه، نویسندگی و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشیف مسئولیت در مدیریت حوزه‌های علمیه، نمایندگی ولی فقیه در ارگان‌ها، نهادها و دانشگاه‌ها و امامت جمعه و جماعت از جمله این اهداف است.
مدیر حوزه علمیه استان اردبیل تصریح کرد: ما برای 13 منصب حساس در حوزه‌های علمیه نیرو تربیت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا در مسیر تحکیم و تقویت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین تعمیق ارزش‌های دینی و اعتقادی نیروهایی کارآمد، متخصص و سالم را تربیت و تحویل دهیم.
نوروزی گفت: در راستای تربیت نیروهای کارآمد ما در سالتحصیلی آینده سعی داریم نسبت به جذب طلبه در سه حوزه شامل داوطلبین پایه هشتم، نهم و دهم تحصیلی، پایه یازدهم، دوازدهم و پیش‌دانشگاهی و دانشجویانی که حداقل 31 واحد تحصیلی خود را گذرانده‌اند، اقدام کنیم.
وی ادامه داد: ما جذبی را به صورت آموزش‌های کوتاه مدت نداریم بلکه به شکل بلندمدت در چهار سطح اقدام به جذب طلبه می‌کنیم و امیدواریم با فراهم کردن بهترین شرایط و متفاوت از سایر نظام‌های آموزشی بتوانیم زمینه تحصیل طلاب را در هر سه حوزه فراهم کنیم.
‌ مدیر حوزه علمیه استان اردبیل مراحل پذیرش طلاب را چند مرحله‌ای تا دریافت کد طلبگی خواند و افزود: مرحله اول آزمون کتبی است که در دو مرحله از 12 اسفندماه تا 15 فروردین سال آینده مرحله اول ثبت نام و مرحله دوم نیز از دوازدهم تا 27 فروردین ماه انجام خواهد شد که قرار است جمعه هفتم اردیبهشت سال آینده ساعت 9 صبح در مصلی اردبیل این آزمون برای داوطلبین برگزار شود.
نوروزی مرحله دوم را مرحله گزینش با استقرار 10 روزه طلاب در محل حوزه علمیه اعلام کرد و گفت: در این 10 روز به صورت دقیق مراحل گزینش انجام شده و افرادی که پذیرفته می‌شوند به صورت آزمایشی به مدت یک ماه تحصیل خود را در حوزه‌های علمیه انجام می‌دهند.
وی مزایای تحصیل در حوزه علمیه را به دلیل طولانی بودن مدت تحصیلات متفاوت از مراکز علمی و دانشگاهی اعلام کرد و بیان داشت: تحصیل رایگان در حوزه علمیه، استفاده از معافیت‌های تحصیلی، بهره‌مندی از بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی و بیمه عمر و پرداخت مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی برای طلاب در نظر گرفته شده است.
مدیر حوزه علمیه استان اردبیل مزیت اختصاص یافته برای طلاب متاهل را در اسکان موقت یادآور شد و بیان کرد: ما برای سایر طلاب مجرد نیز مکان اسکان مناسبی را فراهم کردیم.
نوروزی تصریح کرد: ما در حال حاضر 8 مرکز تحصیل برای طلاب ویژه برادران و همزمان چندین مرکز نیز در شهرستان‌ها برای خواهران داریم که از جمله آن می‌توان مدرسه صالحیه، ولیعصر در گرمی، امام باقر(ع) در پارس‌آباد، المهدی در مشگین‌شهر و جعفریه در خلخال را نام برد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.